پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۲۵۳
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۹
«مسرور بارزانی»، نخست وزیر اقلیم کردستان، امروز (پنج شنبه) تصمیم دادگاه عالی فدرال عراق مبنی بر غیر قانونی بودن قوانین نفت و گاز اقلیم کردستان را نقض حقوق قانونی مردم کردستان شمرد.

شعار سال: بارزانی در یک نشست مطبوعاتی با تأکید بر این که در تصمیم اخیر دادگاه فدرال چند ماده قانونی نقض شده است، اظهار کرد که به دفاع از حقوق قانونی مردم کردستان که مورد تعدی قرار گرفته و می گیرد اقدام خوهیم کرد.
 
وی افزود:« از دولت عراق خواستیم فرصتی برای گفتگو در خصوص نفت و گاز به ما بدهد، با این همه متأسفانه این فرصت به ما داده نشد و این تصمیم که برخلاف روح قانون و اصول اساسی نظام فدرال است گرفته شد».
 
بارزانی در ادامه با بیان اینکه این تصمیم بر اساس قانون منحله حزب بعث در سال ۱۹۷۶ گرفته شده است، تاکید کرد که این قانون برای دولت مرکزی است نه دولت فدرال و گفت: «دادگاه فدرال خلاف قانون اساسی است و در شکل گیری آن به قانون استناد نشده است».
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری شفقنا  ، تاریخ انتشار:  12اسفند 1400، کدخبر: 1329259، www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین