پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۶۸۴
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
«نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق در واکنش به برگزاری کنفرانس عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در اربیل با بیان اینکه این نشست ارتباطی با اقلیم ندارد گفت که سیاست خارجی جزو اختیارات بغداد است و ما به قانون اساسی کشور پایبندیم.
شعار سال: رئیس اقلیم کردستان عراق در این باره اظهار کرد که مقام‌های اقلیم هیچ اطلاعی از برگزاری کنفرانس اربیل نداشتند.

جمعه شب گذشته نشستی با حضور برخی چهره‌های عشایری عراق در اربیل مرکز اقلیم کردستان این کشور با عنوان «السلام و الاسترداد» برگزار که در آن به عادی سازی روابط عراق با اسرائیل پرداخته شد.

برگزاری این نشست و انتشار اخبار آن از روز شنبه همچنان موجی از اعتراض و واکنش همراه با خشم و انزجار در عراق به دنبال داشته و بسیاری از چهره‌های سیاسی این کشور به آن واکنش نشان دادند.

در واکنش به این اعتراض، اواخر شب گذشته رسانه‌های کردی در اقلیم کردستان عراق بیانیه‌ای منتشر کردند که اظهارات نچیروان بارزانی رئیس این اقلیم را در باره کنفرانس اربیل بازتاب داد.

تارنمای «شفق نیوز» وابسته به حزب دموکرات کردستان عراق با انتشار این بیانیه نوشت که ریاست اقلیم کردستان عراق اعلام کرده است که اربیل ملزم به احترام و رعایت سیاست خارجی دولت مرکزی فدرال (بغداد) است.

در بیانیه ریاست اقلیم کردستان عراق آمده است که اربیل هیچ اطلاعی از این نشست و محور‌ها و محتوای آن نداشته و خروجی این نشست بیانگر دیدگاه، سیاست و یا موضع اقلیم کردستان عراق نیست.

بیانیه بارزانی افزود که ریاست اقلیم بار دیگر تأکید می‌کند که هرگونه گفتگو، موضع گیری و جهت گیری مرتبط با سیاست خارجی مطابق اصول قانون اساسی کشور، از اختیار‌های دولت فدرال است و تاکید می‌شود که اقلیم کردستان عراق به سیاست خارجی دولت مرکزی پایبند و متعهد است.

رئیس اقلیم کردستان عراق در این بیانیه از همه شخصیت ها، احزاب و نیرو‌های عراقی خواسته با این مساله در آرامش بیشتر برخورد کنند و نتظر نتایج تحقیقات وزارت داخله اقلیم کردستان در مورد موضوع باشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۴۸۴۲۶۴، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین