پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۵۲۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
مدیرعامل بیمه سلامت ایران با توجه به انتقاد‌هایی که نسبت به طرح پزشک خانواده در فارس می‌شود، تاکید کرد: اجرای یک طرح به مدت ۹ سال به شکل آزمایشی و پایلوت پذیرفتنی نیست، زیرا به هرحال نقاط ضعف و قوت آن تاکنون مشخص شده و باید مورد توجه قرار گیرد.
شعار سال: مهدی ناصحی یکشنبه ۱۵ اسفند در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: تا هنگامی که بیمه‌های تکمیلی به طور کامل به نظام یکپارچه نسخه الکترونیک نپیوندند مشکلات این بخش ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت است، ادامه داد: نیمی از جمعیت ایران در قالب ۵ صندوق بیمه‌ای از خدمات درمانی بیمه سلامت بهره می‌برند.

ناصحی با یادآوری اینکه افزایش بر اساس سالانه بودجه بیمه سلامت، بودجه امسال ۷ درصد است، گفت: حداقل افزایش هزینه‌ها ۳۰ درصد است؛ لذا درخواست ما از مجلس شورای اسلامی این است که دست کم در بخش بیماران سخت درمان بودجه مناسبی به این منظور اختصاص دهند.

وی از نیاز این سازمان به ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای سال ۱۴۰۱ خبر داد.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران با بیان اینکه سال آینده برای عمل به تعهدات، سازمان بیمه سلامت نیاز به نگاه ویژه مجلس در تعیین بودجه دارد، افزود: نگاه بیمه سلامت به جامعه کم کردن بار هزینه‌های درمانی مردم و کاهش پرداخت‌های آنان و صیانت از مردم در هنگام بیماری و پیشگیری است.

ناصحی انتظار این سازمان را تقویت بنیه اقتصادی آن عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه دو سوم جمعیت کشور زیر پوشش بیمه سلامت است و اغلب از اقشار آسیب پذیر هستند انتظار داریم بودجه درخوری به این منظور اختصاص یابد.

وی به ایجاد بیمه زنان باردار در استان فارس اشاره کرد و افزود: در این طرح بیمه‌ای امکان بیمه شدن بانوانی که باردار هستند فراهم شده و فرزند تا دو سالگی به طور رایگان بیمه است.

ناصحی در پاسخ به این سوال که ایرانیانی که مقیم خارج از کشور هستند می‌توانند از بیمه سلامت برخوردار باشند، عنوان کرد: قانون در این زمینه ارزیابی وسع را در نظر گرفته و چنانچه فردی دارای شرایط باشد با پرداخت حق بیمه می‌تواند بیمه سلامت داشته باشد.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران پیرامون پرداخت مطالبات هم اعلام کرد: تا پایان آبان ماه امسال مطالبات دانشگاه‌های دولتی را پرداخت کردیم و در حوزه الکترونیک پرداخت‌ها به روز است.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت نسخه الکترونیک رضایت مندی را در پی داشته است و میزان آن ۹۰ درصد است، خاطرنشان کرد که اجرای این طرح به شفاف سازی درمان کمک کرده است.

به گفته ناصحی، پولی که باید صرف سلامت مردم شود در نبود شفافیت و اطلاعات نادرست صرف خرید تجهیزات غیرضروری می‌شد که با استفاده از نظام یکپارچه شدن نسخه الکترونیک امکان نیازسنجی فراهم شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان فارس نیز در این نشست از حضور یکهزار و ۱۴۷ پزشک عمومی بعنوان پزشک خانواده در استان فارس خبر داد و گفت: علیرغم اعتراض‌هایی که می‌شود فقط یک مورد پزشک خانواده انصراف داده است.

علیمحمد جعفرپور بیماریابی پزشکان استان فارس را به واسطه طرح تحول نظام سلامت و پزشک خانواده بیش از دیگر نقاط کشور ارزیابی کرد و گفت: به واسطه این طرح هزینه‌های سطح ۲ استان فارس کاهش یافته است.



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۲۰۴۸۰۳، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
0
0
9 سال گذشت؟ چقدر زود دیر می شود؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
0
0
تو ایران طرح پزشک خانواده قابل اجراست؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین