پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۸۰۲
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
نایب رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: در حال حاضر اشکالات زیاد زیرساختی و پشتیبانی در راستای اجرای قانون نسخه الکترونیک وجود دارد.
شعار سال: سید علی فاطمی نایب رئیس انجمن داروسازان ایران با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: اشکالات زیاد ارتباطی وجود دارد که در اوج ساعت مراجعه به داروخانه‌ها قادر به تایید نسخ نیستیم.

او می‌گوید: در حال حاضر اشکالات زیاد زیرساختی و پشتیبانی در راستای اجرای قانون نسخه الکترونیک وجود دارد. پیک ساعت مراجعه مردم به داروخانه‌ها از ساعت ۵ تا ۷ عصر است که متاسفانه مشکلات در مخابرات و سامانه‌ها دیده می‌شود.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران ادامه داد: در این ساعات از شبانه روز حجم مراجعه به داروخانه‌ها زیاد است و ما قادر به تایید نسخ نمی‌شویم بنابراین زمانی که سیستم قطع است قادر به ثبت نسخ نیستیم.

او افزود: این گونه نیست که هیچ داروخانه‌ای راغب نباشد که نسخ را آزاد برای بیمار بپیچد.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: معضلی که با آن مواجه هستیم ناشی از ورود نکردن همزمان دستگاه‌‎های مسئول است.

رضایی گفت: در مجموع حدود ۱۱۱ هزار پزشک در سامانه ثبت شدند که از این تعداد ۸۹ درصد آن‌ها در حال نوشتن نسخ الکترونیک هستند. حدود ۱۱ درصد پزشکان اصلا نسخ الکترونیک نمی‌نویسند.

او افزود:معضلی که با آن مواجه هستیم ناشی از ورود نکردن همزمان دستگاه‌‎های مسئول است.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: ۷۵ درصد نسخ بر روی پنل‌های بیمه گر است و ۲۵ درصد بر روی‌ای پی‌های سازمان است، حدود ۱۵۰ سرویس نسخه نویس داریم. بخش خصوصی اقدامات لازم را انجام می‌دهد، اما متولی باید ورود پر رنگ تری داشته باشد.

رضایی می‌گوید پیشنهاد ما این است که اپراتور نظام سلامت شکل بگیرد و خدمات به صورت استاندارد ارائه شود.

تعداد بازدید : 3


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۱۱۲۱۰۱، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین