پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۶۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶
نماینده مردم رفسنجان در مجلس گفت: نسخه الکترونیک طرحی خوبی است که به دلیل برخی زیرساخت‌های ناقص به درستی اجرا نمی‌شود.

شعار سال:حسین جلالی نماینده رفسنجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص اجرای طرح نسخه الکترونیک گفت: مردم باید با اجرای این طرح به آرامش می رسیدند اما نشد، به عنوان برای دریافت داروی تجویز شده باید دارو در این نسخه ثبت شود یعنی سامانه ای است که نسخه در ان درج می شود و بیمار با ارائه کئد ملی خود به داروخانه داروی تجویز شده را دریافت می کند که بسیار عالیست اما بیمار وقتی مراجعه می کند داروخانه می گوید هنوز ثبت نشده و این مرحله شاید چند روز طول بکشد و دلیل این امر همان مساله ناقص بودن زیر ساخت هاست.
 
دبیر دوم کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه بیان کرد: به طور کلی مردم در کشور ما زیاد شاید به دولت الکترونیک آگاهی و آشنای نداشته باشند، ما زمانی باید این نسخه الکترونیک را اجرا می کردیم که بخش های دیگر نیز الکترونیکی شده بود و سرعت اینترنت نیز افزایش می یافت. همیشه در کشور ما طرح های خوب مانند همین نسخه الکترونیک به دلیل همین مشکلات یا اجرا نمی شود و یا ناقص اجرا می شود.
 
وی ادامه داد: من در ارتباطی که با مردم ، پزشکان و داروخانه ها دارم به طور کلی از طرح راضی هستند اما از روند اجرای آن نه، چرا که همه معتقدند که باید اول شرایط مهیا و بعد اجرا می شد. به طور کلی باید این طرح نسخه الکترونیکی اجرا می شد اما به شرطی که در بالا هم گفته شد، ابتدا زیرساخت های آن آماده می شد.
 
جلالی تصریح کرد: برای اجرای چنین طرح هایی آموزش بسیار قابل توجه است. یعنی به مردم در خصوص این طرح باید اطلاع رسانی شود، یعنی درباره مزایا و معایب آن و همچنین شرایطش توضیح دهند. یعنی وقتی مردم در جریان قرار بگیرند قطعا بیشتر استقبال می کنند. در نهایت اینکه عبور از یک مرحله به مرحله بعد که نیاز به یک تحول ساختاری دارد، اصولا استرس زاست و این مساله طبیعی است.
 
نماینده رفسنجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در خصوص کاهش و کوچک شدن سیستم بروکراسی در نظام سلامت و درمان کشور نیز باید بگویم که باید ببینیم که ما چگونه برای این مساله برنامه ریزی کرده ایم . اگر برنامه ریزی درستی داشته باشیم، قطعا به راحتی این سیستم عرض و طویل و پر از کاغذ و پرونده به راحتی کوچک و جمع می شود اما در غیر این صورت مردم دچار سرگردانی می شوند. حرف من این است که باید قبل از هر اقدامی ابتدا برنامه داشت.
 
وی در پایان تاکید کرد: به طور کلی طرح نسخه الکترونیک که ما در مجلس آن را تصویب کردیم، مصوبه ای به جا و خوب است و باید اجرا می شد اما باز هم تکرار می کنم به شرطی که زیرساخت های آن فراهم شده باشد.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  برنا ، تاریخ انتشار: 5اسفند 1400، کدخبر: 1301098، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
0
0
متاسفانه اول یه برنامه ای اجرا میشه بدون اینکه تمام جوانبش بررسی بشه.و بعد مشکلاتی اینچنینی بوجود میاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین