پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۷۸۲
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه امروز از مرکز مانیتورینگ پلتفرم‌های دیجیتال همراه اول بازدید کرد. جهانگیر در استفاده از تکنولوژی روز برای شناسایی به آسیب‌هایی که در جای جای محیط می‌بینیم را ضروری دانست و گفت: یافته‌هایی که موتور‌های جستجوگر در حوزه آسیب‌های اجتماعی شناسایی می‌کنند کاملاً هدفمند است.
شعار سال: اصغر جهانگیر همراه با مدیران کل این معاونت ضمن بازدید از مرکز مانیتورینگ پلتفرم‌های دیجیتال همراه اول با مهدی اخوان مدیرعامل این شرکت با رویکرد استفاده از ظرفیت‌های مشترک طرفین در پیشبرد اهداف معاونت اجتماعی دیدار کرد.

معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و هیئت همراه در این جلسه ضمن بازدید از مرکز مانیتورینگ پلتفرم‌های دیجیتال همراه اول، در جریان آخرین و بروزترین گزارش‌های فنی اپراتور تلفن همراه اول که توسط مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ارائه شد قرار گرفت.

مهدی اخوان نیز در این جلسه گزارشی از فعالیت‌های اپراتور همراه اول به معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ارائه کرد.

استفاده از تکنولوژی روز برای دستیابی به آسیب‌هایی اجتماعی ضروری است

همچنین معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در حاشیه این بازدید، گفت: در دنیای پیچیدۀ امروز نیاز است تا با چشمان و دستان بازبرخورد کنیم.

جهانگیر در ادامه استفاده از تکنولوژی روز برای شناسایی به آسیب‌هایی که در جای جای محیط می‌بینیم را ضروری دانست و گفت: یافته‌هایی که موتور‌های جستجوگر در حوزه آسیب‌های اجتماعی شناسایی می‌کنند کاملاً هدفمند است.

وی اظهار کرد: در دنیای بیرون تلاش می‌کنند تا همه ارزش‌های ما را مورد هدف قرار دهند و بزرگ‌ترین سرمایه کشور که نیرو‌های ارزشی ما هستند را تحت تاثیر قرار داده و به نوعی با ذهنشان و فکرشان بازی می‌کنند تا تغییرات اساسی در آن‌ها ایجاد شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری برای چاره اندیشی درخصوص ولنگاری فضای مجازی، گفت: یکی از کار‌های اساسی ما این است که به صورت هوشمند با همکاری بخش‌هایی که در این خصوص متخصص هستند مثل مجموعه همراه اول و سایر شرکت‌های فعال در این زمینه بتوانیم یافته‌های آن‌ها را دریافت کنیم.

جهانگیر با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۱۰ میلیون دانش آموز در فضای مجازی از برنامه شاد استفاده می‌کنند، افزود: فرصت و یافته‌های خوبی به دست آمده تا با شناسایی آسیب‌ها و مشکلاتی که در این عرصه‌ها دیده می‌شود برنامه‌های آموزشی را به سمتی هدایت کنیم که هم برای خانواده‌ها آگاه سازی صورت گیرد تا بتوانند نظارت‌های لازم را برای بچه هایشان داشته باشند و هم مجموعه آموزش و پرورش به عنوان متولیان بخش اصلی آموزش پایه‌ای کشور برنامه‌های خود را بر اساس موارد جدید مرتب کنند.

معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ادامه داد: ما هم به عنوان معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تلاش می‌کنیم با جمع بندی این اطلاعات و تحویل و ارائه درست آن‌ها در جا‌هایی که باید سیاستگذاری و تصمیم سازی شود به سمت کاهش مشکلات حرکت کنیم.

جهانگیر در پایان با بیان این که امیدواریم که برنامه‌های ما در این عرصه فقط متوقف بر این بازدید‌ها نشود، گفت: ما حتماً با وزرای مربوطه جلساتی را خواهیم داشت و پیگیری‌های خاص را انجام خواهیم داد کما اینکه جمع آوری اطلاعات در حوزه‌های مختلف از وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و درمان و وزارت علوم که سه وزارت خانه متولی آموزشی کشور هستند در دستور کار قرار گرفته است و پیگیری‌هایی را انجام می‌دهیم و ان شاءالله نتایج متعاقباً اعلام خواهد شد.

معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه همچنین در خصوص بازخورد‌های ارسال پیامک‌های پیشگیری از وقوع جرم به مردم، گفت: ما با همراهی مجموعه همراه اول و سایر اپراتور‌هایی که در این امر به ما کمک می‌کنند توانستیم یک اقدام پیشگیرانه اساسی را در دستور کار قرار بدهیم.

وی افزود: در هفته بیش از ۱۰۰ میلیون پیامک‌های هشدار دهنده و پیشگیرانه به مردم ارسال می‌شود و آگاه سازی اولین هدف ارسال این پیامک‌ها است تا با اطلاع رسانی به موقعی که صورت می‌گیرد از کلاهبرداری‌ها جلوگیری می‌شود و مردم در دام افرادی که به نوعی با سوء استفاده از فضا‌ها و سامانه‌هایی که در جهت راحتی مردم طراحی شده اند نیافتند.

وی در ادامه عنوان کرد: افراد شیاد به عنوان سامانه‌هایی که در قوه قضاییه و سامانه‌هایی که در سایر دستگاه‌ها وجود دارد تلاش می‌کنند با سوء استفاده از این سامانه‌ها مردم را فریب بدهند بنابراین به موازات آن برنامه‌های آگاه سازی مردم توسعه پیدا کرده که ان شاءالله متوقف هم نخواهیم شد.

جهانگیر، اظهار کرد: در همین راستا با صدا و سیما و مجموعه‌های دیگرنیز رایزنی می‌کنیم تا این پیامک‌ها واقدامات پیشگیرانه را به صدا و سیما تسری دهیم تا با کمک آن‌ها و از طریق زیرنویس‌ها و سایر مواردی که می‌توانند به نوعی سطح اطلاع رسانی و آگاهی مردم را ارتقا دهند.



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۲۰۶۵۹۳، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین