پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۸۴۱
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۹
شورای صنفی اکران پیش از آنکه همه مدارک لازم را چک کرده باشد؛ پیش از آنکه تاریخ اعتبار پروانه نمایش لامینور را بررسی کرده باشد؛ اعلام کرد این فیلم جزو فیلم‌های اکران نوروزی است؛ رضادرمیشیان می‌توانست بگوید اعتبار پروانه نمایشش تمام شده است، اما نکرد تا جنجالی را رقم بزند!

شعار سال: میکائیل دیانی فعال سابق دانشجویی در یادداشتی نوشت: این یک هفته برای سینمای ایران اتفاق ناگواری افتاد؛ جریانی که حالا مشخص شده است مرکز ثقل جریان را تهیه کننده فیلم لامینور رقم زده است.
 
شورای صنفی اکران پیش از آنکه همه مدارک لازم را چک کرده باشد؛ پیش از آنکه تاریخ اعتبار پروانه نمایش لامینور را بررسی کرده باشد؛ اعلام کرد این فیلم جزو فیلم‌های اکران نوروزی است؛ رضادرمیشیان می توانست بگوید اعتبار پروانه نمایشش تمام شده است اما نکرد تا جنجالی را رقم بزند!
 
سازمان سینمایی هم طبق روال قانونی به تهیه کننده و هم شورا اعلام کرد؛ اما درمیشیان نمی‌خواست انگار اتفاق در روند قانونی و واقعی اش جلو رود و به داریوش مهرجویی عزیز و پیشکسوت اطلاعات غلط داد؛ مهرجویی‌ای که یک‌بار سر سنتوری اذیت شده بود؛ طاقت نیاورد و ویدیو ضبط کرد! و درمیشیان از این ویدیو سواستفاده کرد و جریانی به پا شد که همه دیدیم!
 
در انتها هم سازمان سینمایی همان حرف اولی را که به درمیشیان زده بود به خود مهرجویی زد و حالا مهرجویی می گوید «به او اطلاعات نادرست دادند و آماده اکران عید فطر است!»

این یعنی اعتبار و سرمایه مهرجویی توسط تهیه کننده به بازی گرفته شده است و همه اهل رسانه و هنرمندان نیز بازیچه آقای درمیشیان قرار گرفته اند؛ آیا او جوابگو خواهد بود؟! بعید می دانم!

 واکنش متفاوت داریوش مهرجویی به تمدید پروانه نمایش لامینور
 
داریوش مهرجویی، در یک ویدئو، از پشتیبانی اهالی سینما از خودش و نمایشِ فیلم «لامینور» تشکر کرد و توضیح داد عصبانیت پیشین او، بر اثر اطلاعات نادرست بوده است.
 
 داریوش مهرجویی، کارگردان پیشکسوتِ سینمای ایران، با انتشار ویدیویی تازه، از اهالی سینما برای حمایت از خود تشکر کرد و از اکران فیلم «لامینور» در عید فطر سال آینده خبر داد.

تعداد بازدید : 8


او در این ویدئو گفت: «اهالی سینما حسابی پشتیبان من بودند، اصلا انتظار چنین حمایتی را نداشتم. با توجه به این‌که پروانه نمایش این فیلم صادر شده است، ان‌شالله در عید فطر شاهد نمایش این فیلم باشیم و امیدوارم از فیلم خوش‌تان بیاید.»
 
این کارگردان درباره عصبانیتش در ویدئو قبلی که منتشر کرده بود، توضیح داد: «به من اطلاعات غلط دادند و من کمی غصه‌دار شدم، این، یک سوتفاهم بود که خوشبختانه رفع شد. الان خیلی خوشحالم ، همه‌تان را می‌بوسم و عاشقتان هستم.»
 
پس از آن‌که «لامینورِ» داریوش مهرجویی، از اکران نوروزی حذف شد، این کارگردان به تندی به سازمان سینمایی اعتراض کرد که با پشتیبانی هنرمندان سینما و رسانه ها روبه‌رو شد. سرانجام، دیروز، پروانه نمایش این فیلم دوباره تمدید شد که قرار است در عید فطر سال آینده، روی پرده برود.»


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری، تاریخ انتشار:   19 اسفند 1400، کدخبر:663110 ،www.hamshahrionline.ir
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبرنامه دانشجویان ایران  ، تاریخ انتشار:  19  اسفند 1400، کدخبر: 426695،www.iusnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین