پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۷۵۳
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸
در پی اعلام تشکیل فراکسیون حداکثری توسط مقتدی صدر، نوری المالکی رئیس ائتلاف دولة القانون در صحبت‌هایی گفت که ما نرسیدن تعداد افراد حاضر در جلسه روز شنبه پارلمان به حد نصاب را ترجیح می‌دهیم.
شعار سال: در پی اعلام تشکیل فراکسیون حداکثری توسط مقتدی صدر، نوری المالکی رئیس ائتلاف دولة القانون در صحبت‌هایی گفت که ما نرسیدن تعداد افراد حاضر در جلسه روز شنبه پارلمان به حد نصاب را ترجیح می‌دهیم.

وی با محکوم کردن تهدید کردن نمایندگان مستقل برای پذیرفتن دستورات برخی جناح‌های سیاسی، ادامه داد که اگر جلسه روز شنبه پارلمان تشکیل نشود ائتلاف سه‌گانه (السیاده - دموکرات - صدر) مجبور می‌شود که برای رسیدن به تفاهم با چارچوب هماهنگی وارد گفتگو شود.

رئیس ائتلاف دولة القانون تصریح کرد که چارچوب هماهنگی با در اختیار داشتن یک سوم تحریم کننده، می‌تواند رئیس جمهوری را برگزیند.

المالکی اظهار کرد که غیر ممکن است ائتلاف سه‌گانه ۲۲۰ نماینده همراه در پارلمان داشته باشد و نامزد نخست‌وزیری را فراکسیون اکثریت معرفی می‌کند که این فراکسیون چارچوب هماهنگی و همپیمانانش هستند.

وی با بیان اینکه یکی از طرف‌های ائتلاف سه‌گانه قصد دور کردن جزئی از جناح‌های شیعه، سُنی و کُردی از فرایند سیاسی را دارد، گفت که اگر دو حزب کُردی ارشد درباره نامزدی شخصیتی مورد تائید برای ریاست جمهوری به توافق برسند، اختلاف‌ها پایان می‌یابد.

رئیس دولة القانون افزود که اگر فرایند سیاسی به خواست یک طرف و حذف طرف دیگر پیش برود با شکافی بزرگ روبرو می‌شویم.
 
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی نورنیوز
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین