پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۷۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
گودرزوند چگینی درباره وجود معضل کمبود پزشک در کشور گفت: در شهرستان رودبار و شهر و روستا‌های اطراف در زمینه دسترسی مردم به پزشک متخصص به شدت مشکل داریم.
شعار سال: مهرداد گودرزوند چگینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با یک رسانه اظهار کرد: باید شرایط بهتری برای مناطق محروم و شهرستان‌ها ایجاد شود تا پزشکان در مراکز استان‌ها متمرکز نشوند. باید شرایطی در مناطق دور افتاده به وجود بیاید که پزشکان مایل به خدمت در این مناطق باشند.

عضوکمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ضریب توزیع پزشک در شهرستان‌ها باید بیشتر از مراکز استان‌ها باشد و درآمد پزشکان در این مناطق بهتر باشد.

گودرزوند چگینی اعلام کرد: پزشکی که ۱۳ الی ۱۴ سال درس خوانده و در شهرستان شروع به طبابت کند و با حقوق اندکی داشته باشد یقیناً در این استان ماندگار نخواهد بود باید مزایای این پزشکان در این شهرستان‌ها بیشتر شود تا ماندگاری آن‌ها نیز در این مناطق افزایش پیدا کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکان عمومی نمی‌تواند مشکلی از مشکلات ما حل کنند، زیرا ما به اندازه کافی پزشک عمومی در کشور داریم باید در این مصوبه به پزشک متخصص نیز توجه می‌شد.

گودرزوند چگینی در ادامه گفت: بر اساس آمار‌های وزارت بهداشت بسیاری از پزشکان ما به کار‌های دیگری غیر از پزشکی روی آورده اند که دلیل آن این است که بخشی از آن‌ها نتوانستند در رشته تخصصی خود ادامه کار بدهند و یک عده هم شرایط کار برای آن‌ها فراهم نبوده است.

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه تاکید کرد: ما با افزایش ظرفیت بدون توجه به کیفیت کاملاً با خاله هستیم اگر به کیفیت دانشجویان پزشکی جذب شده در این مسیر توجه نشود ما ضربه بزرگی به بخش پزشکی کشور وارد خواهیم کرد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه تاکید کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی، اما باید زیر ساخت و امکانات لازم برای تربیت پزشکان و افزایش ظرفیت پزشکی را داشته باشند در شرایط فعلی و با امکانات فعلی به نظر می‌رسد کیفیت پزشکان ما پایین خواهد آمد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۳۱۱۳۰۵، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
0
0
صد در صد اگر امکانات بیشتری برای پزشکانی که در مناطق محروم هستن ایجاد کنین به اومدن به مراکز شهر تمایلی نخواهند داشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین