پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۹۱۷
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
اتحادیه اروپا تحریم‌های نفتی روسیه را لغو کرد و گفت که اروپا اساسا نمی‌تواند نفت روسیه را تحریم کند. اروپا حدود ۴۰ درصد از انرژی خود را از روسیه تامین می‌کند و تا به امروز، هیچ یک از رقبای روسیه نتوانسته به این رقم نزدیک شود. حالا امروز و در پی این اتفاق، قیمت نفت، کاهش یافت.
شعار سال: قیمت نفت خام امروز کاهش پنج درصدی داشت و به ۱۱۴ دلار رسید. اما چرا نفت خام ارزان شد؟ برخی کشور‌ها مانند آمریکا، انگلستان و فرانسه اعلام کرده بودند که نفت روسیه را تحریم کرده‌اند یا در آینده چنین می‌کنند. حالا دیروز، بلومبرگ اعلام کرد نفتکش‌های نفتی روس، حرکت خود را از چشم رادار‌ها پنهان کردند. کارشناسان دریای تخمین زدند این اقدام، تلاش روسیه برای دور زدن تحریم‌هاست.

اروپا تحریم‌های روسیه را لغو کردقیمت کاهشی نفت امروز
 

این در حالی است که امروز رهبران اتحادیه اروپا از تحریم واردات نفت خام و فرآورده‌های نفتی روسیه عقب‌نشینی کردند. اتحادیه اروپا اعلام کرد که چنین سیاستی اساسا غیرقابل اجراست. احتمالا اتحادیه اروپا به نقش کلیدی روسیه در تامین انرژی اروپا، اشاره داشته است.

اتحادیه اروپا پیش از این هم موضع‌گیری محافظه‌کارانه‌ای درباره تحریم نفتی روسیه داشت. با این وجود، قیمت نفت تحت تاثیر موضع‌گیری صریح آمریکا و برخی کشور‌های دیگر به سرعت بالا رفت. اما امروز که اتحادیه اروپا اعلام کرد قرار نیست در تحریم‌های نفتی به آمریکا بپیوندد، دوباره کاهش یافت.

نفت روسیه، تنها امید اروپا
اوپک هم دیروز اعلام کرد ممنوعیت نفت روسیه به مصرف‌کنندگان آسیب می‌زند. عربستان و امارات متحده عربی، موضعی خنثی درباره جنگ روسیه با اوکراین داشتند. البته، کشور‌های عضو اوپک، پیش از این هم برای تثبیت قیمت‌ها، تولید نفت خود را افزایش ندادند.

این سازمان حتی نتواست تولید خود را به میزان استاندارد برساند. بنا بر گزارشی رویترز، اوپک در ماه فوریه بیش از یک میلیون بشکه در روز از سطح تولید هدف‌گذاری خود عقب ماند و کمتر تولید کرد.

لغو تحریم‌های این کشور، درست در زمانی رخ داد که اروپا به طور کلی از خرید نفت کشور‌های عربی هم ناامید شد. ناتوانی اوپک در تولید نفت استاندارد و پس از آن آتش‌سوزی در تاسیسات نفتی آرامکو، اروپا را نگران‌تر از همیشه کرد. حالا هم به نظر می‌رسد لغو تحریم‌های نفتی روسیه توسط اروپا در وهله اول قیمت نفت را کاهش داد. همچنین تلاش‌های روسیه برای کاهش اثر تحریم‌ها، نقش بسزایی در کاهش قیمت نفت داشت.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری تجارت نیوز، تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ..... ، www.tejaratnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین