پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۳۷۸
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
راهبری راهبردی روسیه در شرایط جنگی اوکران، بسیار قابل تامل و الگو برداری است. از گندم بعنوان نوعی سلاح کنترلی استفاده کرد. با گاز، اروپا را وادار به تمکین نمود. برای دور نخوردن و ممانعت از صادرات گاز به اروپا توسط ایران، به تهران آمد. برای مقابله با دیدار بایدن و مقامات عربستان و برهم زدن توافق افزایش تولید نفت، مدعی شده است که اگر قیمت پایین‌تر از هزینه تولید شود، نفت صادر نمی‌کنیم. آیا مدیران اجرایی ما در دوره تحریم هم چنین توانمندی دارند؟ چرا با حاشیه انگاری شایسته سالاری، فضا را برای ضربه به منافع ملی فراهم می‌کنیم.
شعار سال: خبرگزاری تاس به نقل از الکساندر نواک نوشت: اگر سقف قیمتی که غربی‌ها درباره آن مذاکره می‌کنند، پایینتر از هزینه تولید نفت باشد، طبیعتا روسیه نفت به بازار‌های جهانی عرضه نخواهد کرد یعنی ما نفت را با ضرر تولید نمی‌کنیم.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه یک روز پیش گفته بود اگر سقف قیمت روی نفت روسیه اعمال شود، قیمت‌های نفت سر به فلک خواهد کشید.

همزمان با توقف خرید نفت روسیه از سوی پالایشگاه‌های اروپایی، کشور‌های برزیل، چین، هند و بعضی از کشور‌های خاورمیانه واردات از روسیه که تخفیف‌های بالایی در مقایسه با قیمت‌های بازار جهانی عرضه می‌کند را افزایش داده اند.

هفته هاست آمریکا و شرکایش سرگرم گفتگو درباره راه‌های کاهش درآمد‌های نفتی پوتین هستند. یکی از ایده‌های مطرح شده، ممنوعیت تمامی خدمات حمل نفت روسیه است مگر این که خریداران، نفت روسیه را به قیمت مشخصی خریداری کنند.

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا اوایل ماه میلادی جاری در نشست وزیران دارایی و روسای بانک‌های مرکزی کشور‌های گروه ۲۰ در بالی اندونزی گفته بود: سقف قیمت روی نفت روسیه، یکی از قدرتمندترین ابزار‌های ما برای رسیدگی به موضوع افزایش قیمت‌های سوخت و مواد غذایی است.

والی ادیمو، معاون وزیر خزانه داری هک در مجمع امنیتی اسپن در کلرادو گفت: آمریکا امیدوار است درباره اعمال سقف قیمت روی نفت روسیه تا دسامبر، توافقی حاصل شود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی، صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه در ژوئن بالا ماند و درآمد‌های صادراتی این کشور به دلیل قیمت‌های بالاتر نفت، جهش یافت. صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه در ژوئن ۲۵۰ هزار بشکه در روز در مقایسه با ماه مه کاهش داشت و به ۷.۴ میلیون بشکه در روز رسید. اگرچه حجم صادرات ماه گذشته، پایینترین میزان از اوت سال ۲۰۲۱ بود، اما درآمد صادراتی روسیه در ژوئن به میزان ۷۰۰ میلیون دلار در مقایسه با ماه مه افزایش یافت و به ۲۰.۴ میلیارد دلار رسید که ۴۰ درصد بالاتر از میانگین سال گذشته بود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:۳۱ تیر ۱۴۰۱، کدخبر:۱۴۰۱۰۴۳۱۲۰۹۱۸، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین