پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۱۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
کشور‌های حوزه دریای بالتیک از توقف واردات گاز طبیعی روسیه از ابتدای ماه آوریل (۱۲ فروردین) خبر دادند. «اولدیس باریس» مدیر عامل شرکت Conexus Baltic Grid به رادیو لتونی، گفت: گاز طبیعی روسیه از تاریخ مذکور دیگر به لتونی، استونی و لیتوانی منتقل نمی‌شود.

شعار سال: کشور‌های حوزه دریای بالتیک از توقف واردات گاز طبیعی روسیه از ابتدای ماه آوریل (۱۲ فروردین) خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «اولدیس باریس» مدیر عامل شرکت Conexus Baltic Grid به رادیو لتونی، گفت: گاز طبیعی روسیه از تاریخ مذکور دیگر به لتونی، استونی و لیتوانی منتقل نمی‌شود.

این مسئول شرکت گاز لتونی افزود: از سال‌ها پیش کشور ما تصمیماتی اتخاذ کرده که امروز بر مبنای آن می‌توانیم بدون مشکل ارتباط انرژی با کشور متخاصم را قطع کنیم.

باریس افزود: اگر ما قادر هستیم چنین تصمیمی بگیریم دیگر کشور‌های اروپایی نیز می‌توانند چنین کنند.

بر پایه این گزارش، کشور‌های حوزه دریای بالتیک ازاین پس گاز خود را از ذخایر زیرزمینی گاز لتونی تامین خواهند کرد.

«هیتاناس ناوسدا» رئیس جمهوری لیتوانی همچنین در توئیتی کشور‌های اتحادیه اروپا را به پیروی از تصمیم کشور‌های حوزه دریای بالتیک فراخواند و نوشت: از این ماه، گاز روسیه دیگر در لیتوانی وجود نخواهد داشت.

بر پایه این گزارش، آمریکا در پی آغاز جنگ در اوکراین، واردات نفت و گاز روسیه را ممنوع کرد، اما اتحادیه اروپا که در سال ۲۰۲۱ میلادی ۴۰ درصد از گاز مورد نیاز خود را از روسیه تامین کرده بود، تصمیم مشابهی اتخاذ نکرد.

اطلاعیه روز پنجشنبه مسکو که خریداران گاز خود از کشور‌های «غیر دوست» را به پرداخت بهای انرژی به روبل وادار می‌کرد می‌تواند معادلات را تغییر دهد.

آلمان یکی از وابسته‌ترین کشور‌های اروپایی به گاز روسیه، روز جمعه اعلام کرد که در حال بررسی تبعات فرمان کرملین است؛ دستوری که بیش از هر چیز هدف حمایت از ارزش پول ملی روسیه را دنبال می‌کند. تا این لحظه برلین همانند سایر کشور‌های اروپایی از پرداخت روبل به روسیه امتناع کرده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۶۶۹۵۶۴، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
0
0
تبعات جنگ به مرور خودش رو نشون میده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین