پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۰۷۶
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
مادر ۷۵ ساله اهل روستای سیاهمرد شاندرمن صبح امروز پس از سه ماه زندگی در چادر در اثر ایست قلبی درگذشت! سربندی منزل مسکونی این زن، سه ماه قبل در اثر طوفان شدید ۳۰ آذرماه تخریب شده بود، اما متاسفانه مسئولان شهرستان ماسال و استان گیلان، برای حل مشکل این خانواده اقدام جدی انجام نداده بودند.
شعار سال: مادر ۷۵ ساله اهل روستای سیاهمرد شاندرمن صبح دیروز پس از سه ماه زندگی در چادر در حالی بر اثر ایست قلبی درگذشت که سربندی منزل مسکونی این زن، سه ماه قبل در اثر طوفان شدید ۳۰ آذرماه تخریب شده بود.

این خانواده ۴ نفره (مادر سالخورده، پسر بیمار به همراه عروس و نوه خردسال) در حالی در سوز سرمای زمستان در چادر زندگی می‌کردند که فرماندار وقت ماسال و منابع طبیعی این شهرستان برای جبران خسارت صرفا چند اصله درخت به این خانواده تحویل داده بودند، اما به دلیل عدم تمکن مالی و بیکاری فرزند پسر این خانواده، آن‌ها نتوانستد هیچ کاری انجام دهند.

به نظر می‌رسد عدم رسیدگی به وضعیت این خانواده یکبار دیگر ناکارآمدی ستاد مدیریت بحران برای جبران خسارت و همچنین بروکراسی اداری نهاد‌های حمایتی نظیر کمیته امداد و بهزیستی با صد‌ها میلیارد‌ها تومان بودجه سالانه از بیت المال را به خوبی نشان داد.

مدیرکل کمیته امداد گیلان نیز پس از فوت این مادر ۷۵ ساله صرفا اظهار داشته که “طی بازدید اینجانب در معیت معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان از منازل خسارت دیده و پیرو دستور ایشان جهت مساعدت برای بازسازی منزل مشارالیه – علی رغم عدم امکان مساعدت به افراد غیر مددجو – از محل کمک‌های خیّرین مبلغ ۶ میلیون تومان مساعدت موردی به این خانواده پرداخت شد”.

هنوز مشخص نیست که چرا فرماندار ماسال، استانداری گیلان و سایر مسئولان با توجه به شرایط این خانواده به جای اینکه به دنبال تعمیرات سقف منزل تخریب شده باشند، درخت تحویل آن‌ها داده اند و اینکه ۶ میلیون تومان چه دردی از آن‌ها را دوا می‌کرد؟

از سوی دیگر باید از مسئولان پرسید که آیا اینکه اگر کسی مستمری بگیر یک سازمان باشد، نشانگر توانمندی مالی است؟ مگر حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران چقدر است که آن‌ها با توجه به تورم موجود و گرانی‌های افسارگسیخته بتوانند غیر از هزینه خوراک با آن کار دیگری هم بکنند!

توضیحات تکمیلی: گفتنی است کمیته امداد گیلان اعلام داشته که اقدامات حمایتی اولیه برای تمامی منازل مددجویان معزز تحت پوشش کمیته امداد که طی حوادث فصول پاییز و زمستان دچار خسارت شده اند، از سوی این نهاد صورت پذیرفته است.
 
 
 
غلامرضا گیل چالانی سرپرست فرمانداری ماسال با بیان اینکه به محض اطلاع از این حادثه در محل حاضر شدیم، افزود: مقدمات تعمیرات این منزل مسکونی با همکاری خیرین فراهم شد و چوب و حلب نیز تامین شد و گروه‌های جهادی بسیج پای کار آمدند و با توجه به پایان سربندی نیز اقدام به حلب زنی سقف می‌شود.

وی یادآور شد: پس از اتمام کار حلب زنی به داخل این منزل مسکونی جهت استقرار این خانواده اقدام می‌شود.

گیل چالانی یکی از دلایل تاخیر در اجرای این پروژه را اختلاف حقوقی به وجود آمده میان اعضای این خانواده عنوان کرد و گفت: داماد خانواده ادعایی نسبت به این منزل داشت که سبب شد این کار عقب بیفتد.

سرپرست فرمانداری ماسال تصریح کرد: حتی ما مکانی برای استقرار این خانواده تهیه کردیم، اما به دلیل اینکه واهمه داشتند تا این منزل توسط فرد شاکی تصرف شود، اعلام کردند که در همین مکان می‌مانیم.

گیل چالانی در پایان گفت: به زودی شاهد اتمام عملیات بازسازی این منزل مسکونی خواهیم بود.

گفتنی است، مادر ۷۵ ساله اهل روستای سیاهمرد شاندرمن صبح دیروز پس از سه ماه زندگی در چادر در اثر ایست قلبی درگذشت! سربندی منزل مسکونی این زن، سه ماه قبل در اثر طوفان شدید ۳۰ آذرماه تخریب شده بود و غیر از این مادر سه نفر دیگر در این چادر زندگی می‌کردند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری دیار میرزا، تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۶۸۸۷۴۸، / تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۶۸۸۷۵۴، www.diyarmirza.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین