پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۱۹
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در راستای کنترل قیمت گوشت قرمز، گفت: صادرات گوشت قرمز دام سبک از استان کرمانشاه به خارج از کشور به‌طور مقطعی محدود می‌شود، اما متوقف نمی‌شود.

شعار سال:

مدتی است که قیمت گوشت قرمز افزایش یافته است و مسؤولان استانی در تلاش کنترل قیمت در بازار هستند.

گوشت گوسفند زنده از 12 هزار و 500 تومان به 14 هزار 500 تومان افزایش یافته است و گوشت گوسفندی در قصابی‌ها از 28 هزار تومان به 32 تا 35 هزار تومان رسیده است.

گوشت گوساله مخلوط بین 30 تا 31 هزار تومان و بدون استخوان نیز 35 تا 38 هزار تومان در قصابی‌های سطح شهر عرضه می‌شود.

به گفته مسؤولان ذی‌ربط استانی، افزایش تقاضا برای گوشت قرمز به‌علت عبور حدود یک‌میلیون زائر عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی و افزایش نزولات مردمی، علت اصلی رشد قیمت گوشت قرمز است.

علاوه بر این مسؤولان استان کرمانشاه، افزایش صادرات دام به خارج از کشور که از اوایل سال‌جاری تاکنون به 209 هزار رأس رسیده است را مزید بر علت افزایش قیمت گوشت قرمز می‌دانند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در این خصوص اظهار داشت: خبری مبنی براینکه دام زنده گوسفند در استان کم شده است، شایعه بی‌اساس است و آن را رد می‌کنیم.

خسرو شهبازی افزایش صادرات را دلیل عرضه کم گوشت قرمز و افزایش قیمت آن عنوان کرد و گفت: صادرات گوشت قرمز دام سبک از استان کرمانشاه به خارج از کشور به‌طور مقطعی محدود می‌شود، اما متوقف نمی‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه افزایش قیمت به میزان عرضه گوشت قرمز در بازار بستگی دارد، متذکر شد: به میزان لازم گوشت در سردخانه‌ها موجود است، قطعا قیمت در روزهای آینده پایین می‌آید.

شهبازی با توجه به سیاست دولت مبنی بر رشد صادرات غیرنفتی، ادامه داد: از سال 93 صادرات دام داشته‌ایم، میزان صادرات مدیریت می‌شود و به میزان کمتری ادامه دارد.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 01 آذر 1395، کد مطلب:13950901000054 : www.farsnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین