پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۷۷۲۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴
نود اقتصادی در گزارشی به افزایش حاشیه در شرکت‌های بیمه‌ای،اشاره کرده است که درآن،شرکت‌هایی در خلال نظارت ضعیف بیمه مرکزی، از رعایت آیین‌نامه‌ها و قوانین هم فاصله گرفته‌اند.
شعار سال: شرکت بیمه میهن با زیان انباشته ۲۹۳ میلیارد تومانی همچنان از سرمایه ۱۵۰ میلیارد تومانی برخوردار است!

شرکت بیمه سینا با یک عضو هیات مدیره آنهم به صورت سرپرست به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
صندوق تامین خسارت‌های بدنی یکماه است که فاقد مدیرعامل بوده و بدون سرپرست ادامه مسیر می‌دهد.
شرکت‌های استارت آپی فعال در صنعت بیمه، بدون توجه به آیین‌نامه‌ها، مقررات بیمه مرکزی را دور می‌زنند.

نرخ شکنی در عملیات بیمه‌گری برخی از شرکت‌های بیمه‌ای جا خوش کرده و خلاصه اینکه برخی شرکت‌ها هم به دلایل مختلف و با تاخیر در پرداخت خسارت، گلایه بیمه‌گزاران را به دنبال داشته‌اند. این موارد تنها برشی از معضلات صنعت بیمه بوده که دستکم یکسر آن، به معاونت نظارت بیمه مرکزی مربوط می‌شود.

معاونت نظارت بیمه مرکزی را در حال حاضر مفید امینی راهبری می‌کند. مفید امینی را غلامرضا سلیمانی، رئیس کل پیشین بیمه مرکزی ۳۰ مهرماه سال ۹۷ به بیمه مرکزی آورد. از زمان انتصاب امینی، کارشناسان صنعت بیمه نسبت به توفیق او در این سمت، چندان خوش‌بین نبوده‌اند.

گذر زمان هم نشان داد که خوش‌بین نبودن به توفیق او در این سمت، چندان هم بیراه نبوده است. ساده‌تر اینکه ضعف نظارت بیمه مرکزی در این سال‌ها، آنچنان جدی بود که حتی سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد هم گفته که متأسفانه گزارش‌های نظارتی بیمه مرکزی، گزارش‌هایی با"فاصله زمانی" و در بعضی مواقع "با دقت کم" است.

وزیر اقتصاد "تغییر وضعیت نظارت‌های اثربخش در صنعت بیمه" را یکی از مطالبات خود در این ارتباط عنوان و تأکید کرد: من گزارش‌های فصلی و شش ماهه صنعت بیمه در این ارتباط را از بیمه مرکزی خواهم خواست، گزارش‌هایی را تهیه کنند که مشخص کند، کار "نظارت‌های مؤثر" در این صنعت چقدر پیش رفته و کدام مسیر‌ها را باید، با چه سرعتی طی کنیم! "

در حال حاضر حدود ۳۳ شرکت در صنعت بیمه فعالیت می‌کند و بیمه مرکزی هم نشان داده که در پیگیری برای ارایه مجوز به شرکت‌های جدید بیمه‌ای، گشاده دستانه رفتار می‌کند. بی تردید و با حضور تعداد بیشتری از شرکت‌های جدید در بستر صنعت بیمه، اگر قرار است که معاونت نظارت بیمه مرکزی بر شرکت‌ها این‌چنین نظارت کند، بعید است که سیاست‌ها و مطالبات خاندوزی برای توسعه صنعت بیمه به بار بنشیند.

نا گفته نماند که نزدیک به یکماه است که رئیس کل بیمه مرکزی تغییر کرده، بنابراین برخی بر این باورند که رئیس کل جدید، با توجه به توصیه‌های وزیر اقتصاد برای ایجاد تحول در صنعت بیمه، تغییرات جدی را در بیمه مرکزی و صنعت بیمه ایجاد خواهد کرد. باید منتظر ماند و دید که برنامه‌های تحول گرایانه رئیس کل جدید از کدام مبدا استارت خواهد خورد؟
 
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی نود اقتصادی
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
0
0
چرا عادت کردیم همیشه نظارت وجود داشته باشه و بعد کارمون رو درست انجام بدیم.
بدون نظارت نمیشه کار خوب پیش بره؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین