پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۳۹۱۵۷۸
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۴
مروری بر دوران مدیریتی روسای کل بیمه مرکزی نشان می دهد که در فاصله سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۴۰۲، از بین ۱۱ رییس کل بیمه مرکزی ۸ رییس کل کمتراز ۴ سال برکرسی ریاست کلی بیمه مرکزی تکیه زده اند.

شعارسال: براساس ماده ۲۰ اساسنامه بیمه مرکزی، رییس کل و قائم‌مقام رییس کل بیمه مرکزی برای مدت زمان چهار سال منصوب می‌شوند.

هرچند که انتصاب مجدد آن‌ها بلامانع است.

دوران مدیریت ۸ رئیس کل بیمه مرکزی کمتر از ۴ سال!

بررسی‌ها نشان می‌دهند که میانگین عمر مدیریتی هر رئیس کل در بالاترین مقام اجرایی و اداری بیمه مرکزی حدود ۴ سال بوده است.

ناگفته نماند که این امر به معنای آن نیست که همه روسای کل بیمه مرکزی در طول این سال ها، بیش از ۴ سال عهده دار این سمت بوده اند، بلکه برخی از افراد بیش از سایرین، دارای دوره ریاست کلی طولانی تری بوده اند و برخی هم دارای دوره‌ای کوتاهتر.

با این حال، میانگین عمر مدیریتی روسای کل بیمه مرکزی دریک دهه اخیر روند کاهشی به خود گرفته به طوریکه در ۱۰ سال اخیر ۴ رییس کل بر کرسی مدیریتی نهاد ناظر صنعت بیمه تکیه زده اند.

در تازه‌ترین تغییر، روز گذشته مجید بهزاد پور تنها پس از ۱۸ ماه حضور در برج بیمه مرکزی، از سمت ریاست کلی بیمه مرکزی کناره گرفت و علی استاد هاشمی جایگزین وی شد.

دوران مدیریت ۸ رئیس کل بیمه مرکزی کمتر از ۴ سال!

صنعت بیمه درکشور در دو دهه اخیر تحولات بزرگی همچون خصوصی سازی و آزاد سازی نرخ‌ها را تجربه کرد.

با وجود این تحولات، این صنعت همچنان با ضریب نفوذ پایین و نامناسب بودن برخی شاخص‌های توسعه یافتگی در مقایسه با آمار‌های جهانی و منطقه‌ای روبرو است.

دراین بین، بیمه مرکزی به عنوان ناظر و سیاستگزار، نهادی است که با تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌ها راهبری صنعت بیمه را برعهده دارد.

یک واقعیت کلی وجود دارد و آن اینکه تغییرات مکرر روسای کل، در همه این سال‌ها به طور قطع به نفع بیمه مرکزی و صنعت بیمه نبوده است.

بی تردید لازمه ایجاد تحول و یکی از ارکان اصلاح ساختار در صنعت بیمه، ثبات درسطوح کلان مدیریتی این صنعت است تا نهاد ناظر به واسطه این ثبات، بتواند برنامه‌های توسعه‌ای خود را اجرایی کرده و برای پیاده سازی آن، اهداف راهبردی تعیین کند.

هرچندکه این امر به معنای آن نیست که اگر رئیس کلی در دستیابی به اهداف توسعه صنعت و شاخص‌های توسعه‌ای بیمه، دارای عملکرد قوی نبوده، تغییر نکند.

احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه، اذعان داشت که صنعت بیمه از نقش فراتر از صنعت بیمه گران در تعامل اقتصاد ملی غفلت کرده و درخواست اول خود از بیمه مرکزی را در کنار سند راهبردی، حرکت به سمت تحول بیمه براساس بیمه گری هوشمند بیان کرد.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت چابک آنلاین، تاریخ انتشار: 13شهریور1402، کدخبر: 37849، www.chabokonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین