پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۰۱۲
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور از شناسایی یک میلیون و ۱۰۰ هزار تبعه غیرقانونی در کشور تا به امروز خبر داد.
شعار سال: "مجید میراحمدی" معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در گفتگو با خبرنگار یک رسانه درباره سازمان ملی مهاجرت گفت: بخشی از وظایف این سازمان را در حال حاضر اداره کل اتباع انجام می‌دهد. از جمله این وظایف پیگیر شدن تصویب طرح سازمان ملی مهاجرت در مجلس است، البته این طرح در حال حاضر در مجلس در حال رسیدگی است و ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور خاطرنشان کرد: مسئله دیگر موضوع سرشماری اتباع است و برای اولین‌بار آمار تعداد افغانستانی‌هایی که به صورت غیرقانونی و قانونی در کشور هستند را احصا می‌کنیم.

میراحمدی خاطرنشان کرد: تا به امروز نزدیک به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر اتباع غیرقانونی شناسایی شده‌اند، این افراد خود را معرفی کرده‌اند و در حال تحویل مدارک خودشان هستند و معتقدم یک اقدام بی‌نظیر است و ما برای اولین بار آمار اتباع غیرقانونی را احصا می‌کنیم.

وی ادامه داد: موضوع دیگر پس از احصاء آمار پایش این افراد است تا مشخص شود هر کدام از این افراد چه ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی دارند و این قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها شناسایی شده و تحت مدیریت و رفت و آمد قانونمندی قرار می‌گیرند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه همچنین در این مسیر یکی از موضوعات مسئله کنترل مرز‌ها است، گفت: کنترل مرز‌ها در حال حاضر تشدید شده است و با توجه به توسعه ناامنی‌ها در افغانستان و تمایل زیاد اتباع افغانستانی برای حضور در ایران، اما ما توانسته‌ایم ورود غیرقانونی افراد به کشور را کاهش دهیم البته همچنان این ورود وجود دارد، اما به شدت روند کاهشی داشته است.

به گفته میراحمدی با تشکیل سازمان ملی مهاجران، مدیریت چند میلیون نفر از اتباع کشور‌های دیگر در کشور مدیریت قابل قبول، ضابطه‌مند و قانومندی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای دریافت اقامت این افراد حتی به صورت دائم برنامه‌ریزی شده است، گفت: بله، در برنامه‌ای که برای این سازمان تدوین شده، برنامه و شرایط مختلفی پیش‌بینی شده است و افرادی که شرایط خاص داشته باشند می‌توانند اقامت‌های طولانی‌مدت دریافت کنند برخی افراد نیز که شرایط متفاوت‌تری داشته باشند مدت زمان اقامت‌شان تغییر خواهد کرد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۱۰ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۲۳۷۶۴۴، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین