پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۰۷۴
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴
معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر از ارسال داروهای مورد نیاز حجاج ایرانی به عربستان خبر داد. با توجه به اینکه به تدریج حجاج اعزام شده‌اند، تاکنون از بخشی از دارو‌هایی که به صورت تدریجی ارسال شد، استفاده کردیم و بخشی را هم از طریق سیستم سعودی در محل خریداری کردیم تا بار اصلی دارو برسد و بتوانیم خدمات را ارائه کنیم.
شعار سال: طاهر درودی درباره وضعیت دارو‌های ارسالی به عربستان‌سعودی برای ارائه خدمت به حجاج، اظهار کرد: همه دارو‌های مورد نیاز حج امسال را به عربستان ارسال کردیم؛ البته سرم و شربت را به دلیل وزن بالا و هزینه‌هایی که دارد، از عربستان تهیه می‌کنیم، اما سایر دارو‌ها از ایران ارسال و وارد عربستان شده است. درحال‌حاضر منتظریم که اقدامات اداری و گمرکی آن‌ها انجام شود و ترخیص شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه به تدریج حجاج اعزام شده‌اند، تاکنون از بخشی از دارو‌هایی که به صورت تدریجی ارسال شد، استفاده کردیم و بخشی را هم از طریق سیستم سعودی در محل خریداری کردیم تا بار اصلی دارو برسد و بتوانیم خدمات را ارائه کنیم.

درودی با بیان اینکه تاکنون در حوزه دارو و تجهیزات مشکلی نداشتیم، گفت: تقریباً خدمات مورد نیاز در اختیار زائران قرار گرفته است، خبر خوش هم اینکه مراجعات عمدتاً سرپایی و اولیه بوده است. در بین حجاج ایرانی، هیچ بیمار مبتلا به کرونا یا آبله میمون نداشتیم و گزارش نشده است؛ درمجموع زائران در سلامت کامل هستند.

وی درباره خدمات ارائه شده در حج، گفت: تاکنون حدود ۱۳۴۴ ویزیت انجام شده، ۳۰۰ مورد تزریقات، یک مورد گچ‌گیری، ارائه خدماتی مانند کنترل فشار خون و پانسمان بوده است و درمجموع حدود دو هزار خدمت به حجاج در مدینه منوره ارائه شده است. در عین حال یک مورد هم انتقال بیمار به بیمارستان سعودی داشتیم که یکی از حجاج به دلیل مشکل قلبی و برای دریافت خدمات بهتر و بیشتر به بیمارستان سعودی منتقل شد؛ زیرا ما در مدینه در حد درمانگاهی ارائه خدمات را داریم و برای خدمات بیشتر در صورت لزوم به بیمارستان‌های سعودی اعزام می‌شوند.

درودی در ادامه درباره وضعیت شیوع وبا با توجه به فصل گرما نیز گفت: مورد وبا تاکنون در بین حجاج ایرانی نداشتیم.

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر، درباره اخباری مبنی بر شناسایی مواردی از وبا در عراق و سلامت زائران ایرانی با توجه به بازگشایی مرز‌های زمینی و رفت‌وآمد از مرز‌ها گفت: به صورت روتین همه افرادی را که به درمانگاه‌های ما در عراق مراجعه می‌کنند، بررسی می‌کنیم. اگر زائرانی که به درمانگاه‌های ما مراجعه می‌کنند، مشکوک باشند، بلافاصله به همکاران مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت اطلاع‌رسانی انجام می‌شود و آنان پیگیری‌های بعدی بیمار بعد از ورود به کشور را انجام می‌دهند. خوشبختانه تاکنون هم مورد مثبتی از وبا را در زائران عراق نداشتیم.

درودی با بیان اینکه غربالگری داخل مرز‌ها برعهده وزارت بهداشت است، گفت: البته هرکجا وزارت بهداشت از ما کمک بخواهد و نیاز بوده هلال‌احمر کمک کرده، اما به طور معمول غربالگری افراد داخل مرز‌های کشور برعهده وزارت بهداشت است.

وی تاکید کرد: زائرانی که قصد سفر به عراق را دارند، لازم است دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و حتماً سه دوز واکسن را تزریق کرده و بعد مشرف شوند. کلیه واکسن‌های کرونای مورد تأیید وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران، در عراق نیز معتبر است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایمنا، تاریخ انتشار:۱ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۵۸۳۴۳۲، www.imna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین