پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۶۷۷
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
اتحادیه مرکزی مرغداران میهن ضمن هشدار نسبت به تبعات تشکیل وزارت بازرگانی و راه اندازی مکانی برای حضور سوداگرانی که در هیچ زمانی دغدغه‌ای برای استقلال و خودکفایی تولید داخلی نداشته اند مصرانه خواهان خارج شدن آن از دستور کار دولت و مجلس می‌باشد.
شعار سال: در نامه‌ای به رییس جمهور مطرح شد.

هشدار اتحادیه مرکزی مرغداران میهن به تبعات تشکیل وزارت بازرگانی

اتحادیه مرکزی مرغداران میهن طی نامه‌ای به رییس جمهور نسبت به تشکیل وزارت بازرگانی واکنش نشان داد. در متن این نامه آمده است:

حضرت آیت اله دکتر رئیسی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

موضوع: تشکیل وزارت بازرگانی

با سلام

احتراماً، به استحضار می‌رساند در روز‌های اخیر زمزمه‌هایی مربوط به احیای وزارت بازرگانی مطرح گردیده است. با توجه به اینکه متولی تولید محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی می‌باشد، مطابق قانون تمرکز مصوب مجلس شورای اسلامی وظایف پس از تولید نظیر تعیین نرخ خرید تضمینی، صادرات محصول مازاد بر نیاز و حجم صادرات، تعیین مشوق صادراتی، وارادت در مقاطعی که با کمبود محصول مواجه می‌باشیم همچنین تنظیم بازار تولید و مصرف که تعادل در آن به نفع تولیدکننده و مصرف کننده می‌باشد، در جهت ایجاد امنیت غذایی، بعهده آن وزارت می‌باشد. با توجه به اینکه وزارت بازرگانی صرفاً موارد مربوط به بازار را رصد می‌نماید و توجهی به میزان تولید ندارد و صرفاً با سرکوب قیمت کاهش قیمت را برای مصرف کننده مد نظر قرار می‌دهد، با انجام واردات بی رویه ضربات جبران ناپذیری به تولید داخلی وارد می‌نماید. با عنایت به اینکه تشکیل وزارت مذکور با قانون تمرکز تعارض داشته و به مخاطره افتادن تولید منجر می‌گردد و کلیه دستاورد‌های تولید در سال‌های اخیر را که منجر به خودکفایی در اکثر محصولات کشاورزی و بخصوص فراورده‌های دامی شده و بازار‌های صادراتی را علاوه بر تأمین نیاز داخل بدست آورده را نابود خواهد کرد.

لازم به ذکر است بررسی عملکرد وزارت بازرگانی سابق و وضعیت تولیدکنندگان در آن مقطع موکد موارد اشاره شده می‌باشد؛ لذا این اتحادیه ضمن هشدار نسبت به تبعات تشکیل وزارت بازرگانی و راه اندازی مکانی برای حضور سوداگرانی که در هیچ زمانی دغدغه‌ای برای استقلال و خودکفایی تولید داخلی نداشته اند مصرانه خواهان خارج شدن آن از دستور کار دولت و مجلس می‌باشد.

رونوشت:

*جناب آقای دکتر مخبر معاون اول محترم ریاست جمهوری جهت استحضار.

*جناب آقای دکتر عسگری ریاست محترم کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی جهت استحضار.

*جناب آقای دکتر ساداتی نژاد وزیر محترم جهاد کشاورزی جهت استحضار.

هشدار اتحادیه مرکزی مرغداران میهن در خصوص تبعات تشکیل وزارت بازرگانی

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی و صنایع غذایی ایران، تاریخ انتشار:۱۲ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۷۶۵۰۹، agna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین