پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۲۴۶
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵
کشور را گویا با آزمایشگاه آزمون و خطای سلیقه محور اشتباه گرفته اند. امروز حکم می‌کنند که باید تجمیع وزارت بازرگانی با صنعت و معدن انجام شود و فردا تمایل به تفکیک دارند. وجود این حد از سلیقه محوری را هم پای مصلحت نگذاریم، نهاد‌های بازرسی در رختخواب تشریف دارند. منفعت یا عقلانیت کدام گروه حکم به تجمیع داد؟ حال چرا باید پذیرای منفعت یا عقلانیت غیر قابل دفاع گروهی دیگر باشیم؟ از شما بعید است وارد این گونه بازی‌ها شوید آقای تاجر الدینی.‌ای کاش رهبر فرمان می‌داد، خوب می‌دانستیم اصول نمایندگی را چطور به بعضی از نماینده‌ها یاد دهیم. نماینده‌هایی که به اسم نماینده هستند و به رسم، لباس گشاد پوشیده اند.
شعار سال: اخبار ارائه لایحه تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و اصلاح ساختار آن موجی از نظرات کارشناسی را به دنبال داشته و در یک الی دو ماه اخیر نظرات موافقین و مخالفین زیادی را به خود جلب کرده است.

موافقین تفکیک این وزارتخانه معتقدند، وزارت صمت ماموریت و مسئولیت‌های سنگینی را برعهده داشته و این وزارتخانه عریض و طویل نمی‌تواند پاسخگوی این ماموریت‌ها باشد.

با این حال دولت هم هنوز اراده‌ای برای ارائه این لایحه به مجلس نداشته و موضوع تفکیک تعیین تکلیف نشده است.

حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی درباره تفکیک وزارت صمت، اظهار داشت: برخی از افراد قائل به تفکیک وزارت صمت نیستند و معتقدند که تولید و توزیع باید در کنار هم باشند تا بتوان این دو بخش را مدیریت و ساماندهی کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: افرادی که معتقد به تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی هستند، می‌گویند که وزارت صنعت، معدن و تجارت بسیار گسترده و عریض و طویل است و وزیر صمت وقت خودش را هر بخش بگذارد، بخش دیگر باقی می‌ماند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: اگر وزیر صمت تمام توان خود را برای عرضه، توزیع و مدیریت بازار بگذارد، تولید و صنعت آسیب می‌بیند و زمانی که وزیر صمت توان خود را برای بخش تولید و صنعت می‌گذارد، بخش توزیع و تنظیم بازار آسیب می‌بیند.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: بنابراین و برای اینکه این مشکل حل و فصل شود و مدیریت خوبی بر وزارت صمت را شاهد باشیم، هم دولت به این نتیجه رسیده است و هم در مجلس الان تفکیک وزارت صمت طرفداران جدی دارد.

این نماینده مجلس بیان کرد: نظر دولت هم تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی است. به هر صورت باید منتظر ماند و دید این موضوع به کجا خواهد رسید.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تحلیل بازار، تاریخ انتشار:۱۸ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۷۳۷۱۴، www.tahlilbazaar.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین