پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۱۰۶
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸
بازی جدید فرار به جلو در وزارت جهادکشاورزی این بار با صحنه گردانی معاون محترم زراعی وزارتخانه در حال اجرا است. خودکفایی گندم تا سه سال آینده؟ آیا لازم نیست که سازمان بازرسی از ایشان بخواهد که ادله‌های اثباتی خود را ارایه کنند؟ چرا مردم را کم شعور فرض نموده و توهین می‌کنند؟ مدعی العموم کجاست؟
شعار سال: علیرضا مهاجر معاون وزیر در امور زراعت کشاورزان در برنامه میز اقتصادی رسانه ملی گفت، در زمینه قیمت محصولات کشاورزی به ویژه محصول استراتژیک از جمله گندم، قدم‌های خوبی برداشته شده است. برای تشویق کشاورزان قیمت پایه ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و هزارتومان هم به عنوان جایزه، ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هرکیلو، مقرر شد که دولت از کشاورزان بخرد.

مهاجر افزود، برنامه ریزی ما در سه سال آینده دستیابی به خودکفایی پایدار در تولید این محصول استراتژیک است یعنی خودکفایی دائمی شده و هیچ وقت به صورت سینوسی بالا پایین نشود.

وی همچنین درباره قیمت کود گفت: قیمت کود نیز کاهش چشمگیری پیدا کرده است. خوشبختانه دولت موافقت کرد که قیمت کود را هم ۴۶ درصد کاهش بدهد و این باعث شد که میزان مصرف کود پایه افزایشی باشد؛ که اگر این روند ادامه پیدا کند و بتوانیم کود را به اراضی کشاورزان برسانیم قطعا ما می‌توانیم در دو سه سال آینده به خودکفایی برسیم و به دنبال این هستیم راهی را پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال میزان تولید، خرید و حتی قیمت گندم افزایش یافته است گفت، پیش بینی شده خرید امسال گندم از حدود شش میلیون تن بیشتر شود و حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار میلیارد تومان یعنی ۴ برابر پرداختی تضمینی داشته باشیم.

وی همچنین افزود، برای تشویق کشاورزان به کشت گندم در سال آینده، قیمت تضمینی خرید این محصول تا اواخر ماه آینده (مرداد) اعلام می‌شود.

معاون وزیر در امور زراعت درباره جهش تولید در دیمزار‌ها نیز گفت: الگوی کشت یک برنامه فرا وزارت خانه‌ای است یعنی باید سران نظام در این بحث تصمیمات قاطعی بگیرند. چون بحث آب در آن مطرح است، آب دست وزارت نیروست و بحث عدم تمکین است که باید وزارت کشور واردش شود و آن چیزی که ما دست در وزارت کشاورزی است، تشویق کشاورزان به استفاده از منابع در دسترس هست که زمین، آب و هم سرمایه است که خوشبختانه ما در رابطه با این موضوع در طرح و اجرامشکلی نداریم؛ و با الگوی کشتی که در اختیار داریم از پاییز اجرایی می‌شود.
 
تعداد بازدید : 4
 
با اطمینان می‌توان گفت که معاون محترم اطلاع چندانی از واقعیات بخش کشاورزی و رفتار شناسی کشاورزان و وضعیت بازار کشاورزی و اثرات آن بر توسعه بخش نمی‌دانند (اگر می‌دانند، شخص ایشان را به مناظره در خصوص همین ادعا دعوت می‌کنیم).

در نوعی فرار به جلو، وقت خریدن برای نجات وزیری با عملکرد معلوم الحال را دنباله گیری می‌کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار:۲۳ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۳۵۰۹۲۹۸، www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین