پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۲۶۳
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
بر اساس آمار‌ها میزان تزریق ماشین‌آلات به بخش کشاورزی در برخی سال‌ها باعث کاهش چشمگیر موجودی دستگاه و تجهیزات پیشرفته در بخش کشاورزی کشور شده است. در حوزه برداشت نیز تعداد ماشین‌آلات درو شامل کمباین، انواع دروگر و... کمتر از نیم دستگاه در هر‌ هزار هکتار است. آمار گزارش شده این مقدار در سطح جهان ۶‌دستگاه است؛ بنابراین می‌توان گفت تعداد دروگر و کمباین در هر هکتار در ایران یک دوازدهم متوسط جهانی است. اگر به این آمار فرسودگی و استهلاک برخی کمباین‌ها و ماشین‌آلات درو را نیز اضافه کنیم به خوبی می‌توان دریافت که چگونه کمبود ماشین‌آلات برداشت باعث خسارت در بخش کشاورزی به زارعان و کشاورزان ایرانی شده است. ضایعات بیش از برداشت، ریزش بیش از حد محصول، طولانی شدن مدت برداشت و... همگی از تاثیرات منفی عقب ماندن از مقوله به‌روز کشاورزی مکانیزه است.

شعار سال: رئیس انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی گفت: سهمیه بندی خرید تراکتور باعث ایجاد صف‌های طولانی و امضا‌های طلایی شده است. حمیدرضا نامی رئیس انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی، درباره علت طولانی شدن صف‌های دریافت تراکتور گفت: سیستم توزیع تراکتور در کشور تغییری نکرده است که صف خرید تراکتور از بین برود. وی افزود: خرید تراکتور بر اساس معرفی مرکز توسعه مکانیزاسیون انجام می‌شود و از سویی دیگر تسهیلات بانک کشاورزی بنا به دلایل مختلف محدود یا متوقف شده است که مجموع این دلایل موجب شده روال دریافت تراکتور سخت‌تر شود و همچنان کشاورزان با مشکل مواجه باشند.

نامی با بیان اینکه امضای طلایی در چارچوب توزیع دولتی وجود دارد، گفت: با توجه به تولید انبوه تراکتورسازی که تقریبا سه برابر میزان درج شده در برنامه ۱۲ ساله مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، تراکتور تولید می‌کند، در دو_سه سال اخیر کمبود تولید نداریم و به نظر می‌رسد در صورت حذف سهمیه بندی، سیستم به تعادل برسد، ولی فضای فعلی بیانگر یک قحطی مصنوعی است. رئیس انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی افزود: اگر فضای توزیع باز شود و شرکت تراکتورسازی به عنوان تامین‌کننده و کشاورز به طور مستقیم با هم در ارتباط باشند، قیمت‌ها در بازار ثانویه کاهش می‌یابد، تراکتور‌ها از انبار‌ها خارج می‌شوند و کشاورز به قیمت نمایندگی تراکتور تامین می‌کند. نامی در خصوص علت قطع شدن تسهیلات بانکی گفت: از ابتدای امسال تسهیلات حوزه تراکتور و کمباین متوقف شده است چرا که بانک کشاورزی معتقد است در برخی استان‌ها تراز مثبت نبوده است.

تعداد بازدید : 126

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین