پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۹۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
کریم ذوالفقاری رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی مدعی شده است که انقلابی در صنایع تبدیل و تکمیلی کشور در راه بوده و سند تحول مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی در حال جمع‌بندی است. باید خدمت این مدیر عزیر عرض شود که یا خیلی خوش خیالی و پیاده و کم اطلاع یا بشدت غلو کننده و منحرف کننده نظامات توسعه‌ای از تعادل. واقعا آمار صنایع تبدیلی و تکمیلی کشور را داری؟ می‌دانی که چقدر کمبود داریم؟ می‌دانی رشد سرمایه گذاری در بخش کشاورزی منفی است؟ می‌دانی با کمبود اعتبارات برای ارایه تسهیلات حتی برای بهترین طرح‌ها مواجه هستیم؟ می‌دانی که عموما صنایع تبدیلی و تکمیلی کشور، فناوری نسل یک و دو دارند و بشدت عقب هستند؟ تولید انبوه چند نوع دستگاه مبتی بر توانمندی داخلی، برای ما جای افتخار دارد، اما عبارات شعارگونه تهی از واقعیت را کنار بگذارید. هشدار می‌دهیم که از ظرفیت رسانه برای همگرایی با واقعیات استفاده شود، در غیر اینصورت از تیغ تیز ایفای مسئولیت حرفه‌ای و نقد به دور نخواهید بود. کار به اینجا هم ختم نمی‌شود و مطالبه گری از دستگاه‌های نظارتی و بازرسی در دستور کار قرار گرفته و حتی ممکن است در مواردی خاص، مطالبه گری کیفری هم پیگیری شود. بر این قاعده، توصیه مشفقانه می‌کنیم، تمام همت و تلاش خود را برای توسعه متعهدانه و بدور از غلو، بخرج دهید.

 شعار سال:کریم ذوالفقاری گفت: انقلابی در صنایع تبدیل و تکمیلی کشور در راه و سند تحول مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی در حال جمع‌بندی است.

بازهم ادعا‌های تکراری، انقلابی در صنایع تبدیلی کشور در راه است؟


کریم ذوالفقاری در مراسم آغازین پانزدهمین کنگره ملی و اولین کنگره بین‌المللی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون کشاورز که در دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج برگزار شد؛ با اشاره به اهمیت ارتباط مرکز توسعه مکانیزاسیون با مراکز دانشگاهی و علمی کشور، گفت: امروز این موضوع به اولویت اول ما تبدیل شده و هیچ جلسه‌ای در مرکز توسعه مکانیزاسیون بدون حضور محققین و دانشگاهیان برگزار نمی‌شود.

ذوالفقاری افزود: بر همین اساس درخواست ما از مراکز علمی و دانشگاهی این است که پایان نامه‌های حوزه مکانیزاسیون و صنایع غذایی را برای ما ارسال کنند؛ چون اگر ما از این پایان نامه‌ها بی خبر باشیم این انتقاد که در دانشگاه کاری انجام و در بایگانی می‌ماند و در اجرا کار‌ها به صورت سنتی انجام می‌شود وارد خواهد بود. پس اولین خواهش من این است که ما را از آخرین نتایج علمی در این حوزه آگاه کنید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به اعتقاد من کشاورزی نوین یعنی مکانیزاسیون و مکانیزاسیون یعنی ایجاد ارزش افزوده، تولید با هزینه کمتر و وسیله‌ای برای رسیدن از کشاورزی سنتی به صنعتی.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی اعلام کرد: امروز ۵۴ تشکل سازنده ماشین آلات و بیش از ۵۵۰ شرکت قدر در حوزه ساخت ماشین آلات کشاورزی در کشور داریم و بر همین اساس اگر دانشگاه برای ساخت ماشین‌آلات ایده بدهد مشکلی برای ساخت نداریم.

وی یکی از موانع اصلی مکانیزه کردن کشاورزی را ریز قطعه بودن اراضی کشاورزی عنوان کرد و گفت: خرید ماشین‌های سنگین و گران برای مزارع کوچک توجیه ندارد.

ذوالفقاری در ادامه گفت: سالانه در کشور ۱۲۰ تا ۱۲۵ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌شود که عملاً چیزی در حدود ۵۰ میلیون تن آن در داخل فرآوری می‌‎شود. به همین دلیل طی چند سال اخیر ۵۴۰۰ طرح در حوزه صنایع تبدیلی با ۲۳۱ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اجرا شده که این طرح‌ها اکنون بین ۲۰ تا ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. با توجه به این موضوع انقلابی در صنایع تبدیل و تکمیلی کشور در راه است.



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اگروفودنیوز، تاریخ انتشار:۲۹ شهریور ۱۴۰۲، کدخبر:۱۰۰۴۵۵، agrofoodnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
0
0
تا انقلاب رو چی تعریف کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
0
0
متاسفانه امروز در مورد صنایع ما وابستگی مطلق داریم و در صنعت صفر هستیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین