پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۲۸۶
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
کریم ذوالفقاری رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی مدعی شده است که با ورود تکنولوژی، ۱۰۰ درصد برداشت حوزه شالی مکانیزه است. گویا ایشان اصلا آشنایی با زارعت برنج و وضعیت کشاورزی شمال کشور ندارد. اولا عموم مزارعی که می توانند از کمباین استفاده کنند، مزارعی هستند که طرح یکپارچه سازی در آنها انجام شده و مزرعه از نظر شکل ظاهری دارای شکل هندسی بوده و برخوردار از راه دسترسی است. ثانیا ، کمباین وارد مزارعی می تواند شود که میزان خاصی از سفتی خاک را داشته باشند( اصطلاحا لپه و باتلاقی نباشند). لفظ صد درصدی مورد استفاده ایشان در بهترین حالت می تواند به پتانسیل های بالقوه اشاره داشته باشد نه شرایط واقعی. در خصوص نشا مزارع نیز باز کذب گویی نموده و سطح بهره گیری از نشا مکانیزه با تیلر ، بشدت پائین تر از سطح برداشت مکانیزه با کمباین است. نکته پایانی اینکه، این موارد در سال های پیش اتفاق افتاده ، چه ارتباطی با دوره عملکردی ایشان دارد؟ بار پیش درخصوص انقلاب در صنایع تبدیلی به ایشان هشدار مشفقانه داده بودیم. تکرار برای بار سوم، مسلما از طریق نهادهای نظارتی و بازرسی پیگیری خواهد شد.

شعارسال: کریم ذوالفقاری، رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی با بیان اینکه در حوزه شالی و مزارع برنج اتفاقات خوبی رخ داده است، گفت: در ۳ عملیات کاشت، داشت و برداشت شالی اتفاقات خوبی رقم خورده است که قابل مقایسه با سنوات گذشته نیست.

کذب گویی رئیس مرکز مکانیزاسیون کشاورزی درباره مکانیزه بودن صد درصدی برداشت شالی

او با بیان اینکه بالای ۹۰ درصد اراضی مکانیزه کشت می‌شود، افزود: کاشت دستی برنج به ندرت مشاهده می‌شود، در حالیکه سال‌های قبل شالیکاران انواع بیماری‌های رماتیسمی را تجربه می‌کردند.

ذوالفقاری با بیان اینکه تکنولوژی نشاکاری به روش‌های مختلف وارد شده است، گفت: بیش از ۸۷ درصد کشت، در حوزه داشت و مبارزه با آفات بیش از ۹۷ درصد اراضی و برداشت بیش از ۱۰۰ درصد حوزه شالی مکانیزه است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی با بیان اینکه در سال ۹۰ کمتر از ۲۰ درصد اراضی ما با کمباین شالی برداشت می‌شد، گفت: اکنون ۱۰۰ درصد مزارع با کمباین برداشت می‌شود که بر این اساس در حوزه مکانیزاسیون برنج اتفاقات خوبی رخ داده که امیدواریم با تکنولوژی جدید، عملکرد‌ها را افزایش دهیم.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اگروفودنیوز، تاریخ انتشار: 15مهر1402، کدخبر: -، agrofoodnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین