پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۷۹۶۸
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳
مهدی احمدی لفورکی سردبیر سبزینه در یادداشتی انتقادی نسبت به توزیع ماشین آلات کشاورزی و حواشی پیش آمده اظهار می‌دارد که:آشکار است که در سیستم فعلی توزیع ماشین‌آلات کشاورزی رانت و فساد وجود دارد و با همه تدابیر اندیشیده شده این معضل حل نشده است؛ لذا به زعم نگارنده ورود دستگاه‌های نظارتی و قوه قضائیه برای برخورد با عاملان این رانت و فساد ضروری است تا در این شرایط سخت تحریم کشاورزان عدالت در توزیع را ببینند، راه بر متخلفان بسته شود و شبکه‌های معاند نیز از این آب گل‌آلود ماهی نگیرند.

شعار سال:همین چند شب پیش بود که گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما به مشکلات توزیع مکانیزاسیون کشاورزی اختصاص پیدا کرد و در این برنامه صحنه‌های جالبی را دیدیم؛ از بحث و جدل بین مجری برنامه با رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی تا گله و شکایت کشاورزان از نحوه توزیع تراکتور و کمباین و رانت‌ و فساد حاصل از نشتی در توزیع این ماشین‌آلات. روزنامه «سبزینه» نیز در شماره‌های پیشین به این مشکلات گوناگون پرداخت و سعی کرد صدای کشاورزان که در شرایط سخت تحریم حافظ تأمین امنیت غذایی کشور هستند، باشد. حالا اما رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران در اقدامی جالب چشم خود را بر همه شکایت‌ها و گله‌های زیرمجموعه‌های خود بسته و لب به تمجید از عملکرد مسئولان این حوزه گشوده است. به‌عنوان یک فعال رسانه‌ای این سوالات برایم مطرح شده که حامی اصلی کشاورزان و پیگیر منافع آنان نظام صنفی کشاورزی است یا بنیاد ملی گندم‌کاران؟ بنیاد ملی گندم‌کاران بر اساس کدام منطق عملکرد مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی را مطلوب دانسته؟ این بنیاد اگر مدعی است مرکز توسعه مکانیزاسیون راه را بر تخلفات بسته، پس خیل عظیم کشاورزانی که سال‌هاست در صف خرید تراکتور و کمباین هستند، در حالی که این ماشین‌آلات به وفور در بازار آزاد تا سه برابر قیمت به فروش می‌رسد، چیست؟ چه چیز رئیس بنیاد گندم‌کاران را واداشته تا چشم بر این همه کاستی‌ ببندد؟ چرا با پول نقد هم نمی‌توان تراکتور و کمباین خرید و متقاضیان حتماً باید از بانک کشاورزی با نرخ سود 15درصد (با هزینه‌های اضافی دیگر) تسهیلات بگیرند تا بتوانند ماشین‌آلات خود را دریافت کنند؟ آشکار است که در سیستم فعلی توزیع ماشین‌آلات کشاورزی رانت و فساد وجود دارد و با همه تدابیر اندیشیده شده این معضل حل نشده است؛ لذا به زعم نگارنده ورود دستگاه‌های نظارتی و قوه قضائیه برای برخورد با عاملان این رانت و فساد ضروری است تا در این شرایط سخت تحریم کشاورزان عدالت در توزیع را ببینند، راه بر متخلفان بسته شود و شبکه‌های معاند نیز از این آب گل‌آلود ماهی نگیرند.

 

پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال، برگرفته از روزنامه سبزینه

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین