پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۹۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴
با وجود آن که پایگاه تحلیلی خبری شعار سال در خصوص پیامد‌های امنیتی و کلان توسعه‌ای حضور آقای ساداتی نزاد در مسند وزارت جهادکشاورزی هشدار می‌دهد، اما گویا شنوندگی چندانی در این خصوص وجود ندارد. تداوم حضور آقای ساداتی نژاد و تیم همراه بدلیل آنچه که ضعف مدیریتی خوانده می‌شود، متاسفانه هزینه‌های زیادی را بر کشور و بخش کشاورزی تحمیل خواهد کرد. برای راست آزمایی موضوع، برنامه‌ای که وزیر بواسطه آن رای اعتماد گرفته است را روبروی وی بگذارید و ملاحظه کنید که چه حجمی از این برنامه تحقق یافته است. لیست نیازمندی‌های نهاده‌ای، سرمایه ای، تخصصی، محصولات مورد نیاز و ... را باز کنید و ببینید ایشان به چه میزان پاسخگو بوده اند. ساداتی نژاد اعلام نموده که هفته آینده برنامه الگوی کشت را برای اجرا ابلاغ می کند. منتظر این دستپخت در هفته آینده باشید تا ببینید که چه چیزی را به اسم الگوی کشت تحویل بخش کشاورزی خواهد داد.

شعار سال: سیدجواد ساداتی‌نژاد در توضیح نشست روز یکشنبه خود با اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: نشست امروز در راستای اجرای الگوی کشت در کشور بود که طی هفته آینده ابلاغ می‌شود.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به اینکه هفته گذشته برای ایجاد تعامل بیشتر و مذاکرات با سایر وزارتخانه‌ها موضوع الگوی کشت ابلاغ نشد، ادامه داد: الگوی کشت تنها مربوط به وزارت جهاد کشاورزی نیست و چند وجه دارد. همه وزارتخانه‌ها و بخش‌های حاکمیتی درآن نقش دارند به همین دلیل کارگروهی در سطح معاون اول رئیس جمهور ایجاد شده است.

هفته آینده منتظر دستپخت وزارت جهادکشاورزی در الگوی کشت باشید
ساداتی‌نژاد گفت: استانداران ریاست کمیته اجرای الگوی کشت در استان‌ها را بر عهده دارد و رئیس سازمان جهاد کشاورزی نیز دبیر این کمیته است. از سال ۱۳۵۱ تاکنون مساله الگوی کشت مطرح بوده و در قوانین برنامه توسعه نیز تکرار شده است. مسائل و مشکلات زیادی در راستای اجرای الگوی کشت وجود دارد و تمامی مباحث در آن مشخص شده است.

اجرای الگوی کشت به ۴۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد/الگوی کشت فقط برای ۱۵ محصول اجرا می‌شود

ذبیح الله اعظمی ساردوئی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در توضیح نشست دیروز این کمیسیون با حضور وزیر جهاد کشاورزی، گفت: الگوی کشت از ۵۰ سال قبل و پیش از انقلاب اسلامی مطرح بوده، اما تاکنون اجرایی نشده است به همین دلیل نشست کمیسیون کشاورزی مجلس با حضور وزیر جهاد کشاورزی به این موضوع اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه مقرر شده است هفته آینده طی نشستی با حضور مسئولان اجرایی و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس سند الگوی کشت استان‌ها در سال زراعی آینده ابلاغ شود، ادامه داد: نمایندگان در این نشست مباحثی را در خصوص تاخیر و عدم اجرای الگوی کشت، نقش سازمان برنامه و بودجه در اجرای الگوی کشت، نقش وزارت نیرو در تامین آب مورد نیاز اجرای الگوی کشت و ابهامات آن مطرح کردند و معتقد بودند الگوی کشت به صورت دستوری قابل اجرا نیست و نتایج آن منتج به شکست می‌شود.

هفته آینده منتظر دستپخت وزارت جهادکشاورزی در الگوی کشت باشید
اعظمی با تاکید بر اینکه متاسفانه رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست امروز کمیسیون کشاورزی حاضر نشد در حالی که اجرای الگوی کشت به ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، عنوان کرد: نمایندگان عضو کمیسیون حاضر در نشست امروز معتقد بودند که بسیاری از زوایای الگوی کشت مبهم است. الگوی کشت باید هر ساله و در مهرماه ابلاغ شود. از مجموع ۱۳۳ محصول کشاورزی الگوی کشت تنها برای ۱۵ محصول اجرا می‌شود.

وی گفت: در خصوص وضعیت آمایش سرزمین، میزان همکاری بانک کشاورزی در زمینه پرداخت تسهیلات، پرداخت یارانه به کشاورزان برای بهبود درآمد، ابهام در تامین بازار پایدار و تامین نهاده‌های کشاورزی نیز در حضور وزیر جهاد کشاورزی مباحثی مطرح شد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه کاهش میزان آب مصرفی خالص و ناخالص بخش کشاورزی، ارتقاء تولید بر اساس الگوی مصرف فعلی، حفظ سطح زیر کشت گیاهان چند ساله، توسعه کشت گیاهان کم آب بر اهداف اجرای الگوی کشت است، عنوان کرد: طرح الگوی کشت که مقرر شده است از هفته آینده ابلاغ می‌شود تنها گیاهان زراعی را در بر می‌گیرد و مقرر شده است تا محصولات باغی از سال زراعی آینده تحت پوشش الگوی کشت قرار بگیرند.

اعظمی با اشاره به اینکه در صورت موفقیت آمیز بودن الگوی کشت طی ۴ سال می‌توانیم کشت بهینه‌ای داشته باشیم، افزود: بیشترین سطح زیر کشت به ترتیب در استان‌های خوزستان، فارس و اصفهان قرار دارد و به همین ترتیب برنامه‌ریزی‌ها اجرا می‌شوند.

وی با بیان اینکه تغییر فصل کاشت و تغییر فصل کشت گیاهان آب بر در زمستان مانند چغندر قند از جمله مباحث مطرح شده در الگوی کشت است، گفت: با تغییر محل کشت محصولات باید در آن استان‌ها زیرساخت‌های و صنایع تبدیلی را نیز فراهم کنیم.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دستور کار دوم کمیسیون کشاورزی در خصوص بررسی وضعیت حمل نهاده‌های دامی بود، ادامه داد: دولت در مناقصات حمل نهاده‌های دامی به دنبال حمل سریع، آسان و ارزان است، اما به همین دلیل کامیون داران رضایت نداشتند و مقرر شد مباحث مورد بحث و بررسی بیشتر قرار بگیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۱۷ مهر ۱۴۰۱، کدخبر: ۸۴۹۰۷۷۸۸، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
0
0
شما این بنده خدا رو خیلی جدی گرفتید. عددی نیست که
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین