پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۸۴۲۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴
صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت حدود ۳۰ هزار معلم ورزش در سطح مدارس کشور، از کمبود معلم ورزش خبر داد و گفت که «برای ۷ میلیون دانش‌آموز، معلم ورزش نداریم». وی همچنین، رشد اجتماعی، جامعه‌پذیری، رشد عاطفی دانش‌آموز و فواید سلامت‌محور را از جمله نکاتی دانست که از طریق معلمان تربیت‌بدنی به دانش‌آموزان منتقل می‌شود . ستاری فر تاکید خاصی هم روی بحث مسئولیت مدنی درس تربیت بدنی و ضرورت حضور معلمان ورزش در ساعات پیاده سازی این درس داشته است.

شعار سال: صادق ستاری فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص نقش درس تربیت بدنی و اهمیت حضور معلمان این درس بیان داشت که رشد اجتماعی، جامعه‌پذیری، رشد عاطفی دانش‌آموز و فواید سلامت‌محور را می توان از جمله نکاتی دانست که از طریق معلمان تربیت‌بدنی به دانش‌آموزان منتقل می‌شود . بسیاری از دانش‌آموزان با میل و اشتیاق زنگ‌های ورزش را سپری می‌کنند و وقتی دانش آموزان وارد مدرسه می‌شوند سراغ معلم ورزش را می‌گیرند و با بودن او در مدرسه خوشحال می‌شوند. دانش‌آموز ما به این موضوع مهم گرایش دارد و زنگ ورزش موقعیت مهمی برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های زندگی به دانش‌آموز و نهادینه کردنِ مهارت‌های زندگی است.
حضور معلمان ورزش در مدارس در کنار نگاه ویزه آموزش و پرورش به درس تربیت بدنی ، منجر به کیفی‌سازی مسابقات ورزشی در مدارس شده است.اما در این بین با مشکلاتی هم روبرو هستیم. اگر چه ۳۰ هزار معلم ورزش داریم، اما حدودا برای ۷ میلیون دانش‌آموز فاقد معلم ورزش می باشیم. این هفت میلیون دانش‌آموز عمدتا مختص دوره ابتدایی بوده و در دوره متوسطه اول و دوم با چالش جدی روبه‌رو نیستیم. کمتر مدرسه‌ای است که درس تربیت‌بدنی را به معلم غیر تخصصی بسپارد، ولی هنوز چنین اقدامی صورت می‌گیرد؛ چون در یک منطقه آموزش و پرورش ممکن است فاقد معلم تربیت‌بدنی باشیم تا این درس را پوشش دهد.

کمبود معلم ورزش برای هفت میلیون دانش آموز؟!

صادق ستاری‌فرد با حضور در یک برنامه رادیویی گفت: درس تربیت‌بدنی جزو دروسی است که حتما باید معلم بالای سر دانش‌آموزان باشد، چون دارای مسئولیت مدنی است و فعالیت‌ها به‌نحوی است که معلم باید بر دانش‌آموزان نظارت داشته باشد.هرچند در سال‌های اخیر نسبت به توانمندسازی آموزگاران برای تدریس تربیت‌بدنی اقدام شده ،اما سازمان اداری و استخدامی محدودیت‌هایی پیش‌بینی کرده که باید به فکر چاره‌ای دیگر بود.

توضیحات تکمیلی خبر: 

صادق ستاری فرد فارغ التحصیل مقطع دکتری در رشته ی تربیت بدنی از دانشگاه تهران می باشد. از جمله سوابق و مسئولیت های پیش از این وی می توان به مدیرکلی مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش‌ های مجلس شورای اسلامی، مدیر گروه مطالعات تربیت بدنی و جوانان مرکز پژوهش‌ های مجلس شورای اسلامی، کارشناس امور فوق برنامه مدارس معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، معلم تربیت بدنی و مربی ورزش مدارس و آموزشگاه های وزارت آموزش و پرورش، سابقه تدریس دروس تخصصی و عملی تربیت بدنی و علوم ورزشی در دانشگاه دولتی یزد و دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه علم و فرهنگ و همچنین عضویت در شورای راهبردی معاونت فرهنگی وزیر ورزش و جوانان اشاره کرد.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
0
0
چرا درباره راههای رفع مشکل حرفی نزده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین