پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۳۹۲۴۹۸
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
معین‌الدین سعیدی: در استان سیستان وبلوچستان ۱۵ هزار کمبود معلم داریم؛ متاسفانه رویکرد‌ها به گونه‌ای بوده که با قانون جوانی جمعیت، به راحتی معلمان فعلی انتقالی می‌گیرند و از شهر می‌روند. وضعیت کمبود معلم در استان را به مرحله فاجعه رسانده است.

شعارسال: کمبود معلم در عمده کلانشهر‌های کشور قابل مشاهده است، اما در این زمان باید نگاهی نیز به شهرستان‌های محروم داشت که آنجا چه‌خبر است. وقتی پایتخت کشور درگیر کمبود معلم است مسلما مناطق محروم وضعیت سخت‌تری دارند که باید با نگاهی جامع و به سرعت نسبت به حل این چالش اقدام کرد.

کمبود ۱۵ هزار معلم در استان سیستان و بلوچستان

«معین‌الدین سعیدی»، نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی درباره کمبود معلم در استان سیستان و بلوچستان گفت: «ما در استان سیستان وبلوچستان ۱۵ هزار کمبود معلم داریم؛ متاسفانه رویکرد‌ها به گونه‌ای بوده که با قانون جوانی جمعیت، به راحتی معلمان فعلی انتقالی می‌گیرند و از شهر می‌روند. این موضوع از لحاظ بحث‌های اداری یک چالش بسیار بزرگ برای استان سیستان و بلوچستان ایجاد کرده و استان از مشوق‌های آن بی‌بهره است. مجموع این موضوعات با برنامه‌ریزی غلط و نگاه سازمان امور اداری و استخدامی که نگاه منفی به استان سیستان و بلوچستان دارد، وضعیت کمبود معلم در استان را به مرحله فاجعه رسانده است».

وی درباره پیگیری مجلس مبنی بر موضوع کمبود معلم اشاره کرد: «پیرو این موضوع نشستی با وزیر آموزش و پرورش داشته‌ایم و ایشان مانع خاتمه کار معلمان خرید خدمات شدند که ارزشمند است، اما این معلمان هم باید بالاخره تعیین تکلیف شوند، زیرا این وضعیت روی انگیزه کاری آن‌ها تاثیر می‌گذارد».

او افزود: «از طرفی بحث تبدیل وضعیت و معلمان حق التدریس و معلمین مهرآفرین هم به جایی نرسیده است. این مسئله باعث بی‌انگیزگی در میان معلمان شده است؛ در واقع مجموع این اتفاقات و مخصوصا بحث قوانین جوانی جمعیت شرایط را به گونه‌ای کرده که در حوزه امور اداری و استخدامی به شدت شاهد بحران شده‌ایم».

سعیدی گفت: دلایل متعددی طی سال‌های اخیر در این زمینه موثر بوده و در یک زمان کوتاه هم اتفاق نیفتاده است. بعد از قانون جوانی جمعیت شاهد خروج معلمین بوده‌ایم، اما از طرف دیگر شرایط استان نیز بر این موضوع تاثیر داشته است».

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت فراز، تاریخ انتشار: 25مهر1402، کدخبر: 66510، www.farazdaily.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین