پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۹۳۳۵۳
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹
نمایندگان مجلس در جریان بررسی در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی در ماده ۹، مصوب نمودند که سقف شهریه فوق برنامه مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی نباید در هیچ حالتی از ۴۰ درصد شهریه مصوب (برنامه درسی رسمی) بیشتر باشد. این در حالی است که گزارش‌های عدیده از مدارس تراز اول تهران وجود دارد که بالغ بر ۵۰ درصد شهریه را به اسم کمک به مدارس (کمک زورکی) اخذ نموده اند. همانگونه که در خبری در روز پیش مطرح کردیم، وزیر و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، ده روز کاری فرصت دارند که به این مهم رسیدگی کنند. در غیر این صورت، افشاگری رسانه‌ای انجام شده و مسئولیت و تبعات هرگونه سو استفاده احتمالی یا زیان وارد شده، برعهده شخص وزیر (جناب آقای رضا مراد صحرایی) خواهد بود. در صورت نیاز، پایگاه تحلیلی خبری شعار سال آماده همکاری با سازمان تعزیرات، سازمان بازرسی کل کشور، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و سایر نهاد‌های ذی ربط در خصوص افشای اسامی مدارس مورد ادعا می‌باشد.

شعارسال: نمایندگان مجلس شورای اسلامی سقف شهریه فوق برنامه مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی را ۴۰ درصد شهریه مصوب (برنامه درسی رسمی) تعیین کردند.

تعیین سقف شهریه فوق برنامه مدارس غیر دولتی، حداکثر تا 40 درصد شهریه  رسمی و مصوب + وزیری که خودش و روابط عمومی اش خود را به نشنیدن می زنند ( برسد بدست کمیسیون آموزش مجلس)

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه و در جریان رسیدگی به گزارش آموزش تحقیقات و فناوری در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی ماده ۹ این طرح را به شرح زیر تصویب کردند:

«ماده ۹- در ماده ۱۵ بعد از عبارت «شرایط منطقه‌ای» عبارت «و رتبه بندی سالانه معلمان» اضافه می‌شود و در منتهای ماده عبارت «اعلام عمومی و اجرا می‌شود» جایگزین عبارت «قابل اجرا است» می‌شود و یک تبصره به شرح زیر به ماده ۱۵ قانون الحاق می‌شود:

تبصره- سقف شهریه فوق برنامه مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی نباید در هیچ حالتی از ۴۰ درصد شهریه مصوب (برنامه درسی رسمی) بیشتر باشد. دریافت شهری بالاتر از این مبلغ مشمول مجازات‌های موضوع ماده ۳۵ این قانون می‌باشد. شورای راهبردی برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی مکلف است ظرف سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون مصادیق فوق برنامه را تعیین و ابلاغ نمایند.»

شرایط استفاده از «مدیر زن» در مدارس ابتدایی پسرانه 

مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای مقرر کرد که در مدارس ابتدایی پسرانه که بیشتر کارکنان آن‌ها زن باشند، استفاده از مدیر زن بلامانع است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز (یکشنبه ۱۰ دی ماه) و در جریان بررسی جزئیات گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، ماده ۱۲ این طرح را تصویب کردند.

طبق این مصوبه، یک تبصره به جز (۱۰) بند الف ماده (۲۱) قانون، به شرح زیر الحاق می‌شود:

تبصره- در مدارس ابتدایی پسرانه که بیشتر کارکنان آن‌ها زن باشند، استفاده از مدیر زن بلامانع است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت عصر ایران، تاریخ انتشار: 10دی1402، کدخبر: 930961، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین