پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۹۷۶۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱
خدابنده گفت: به دلیل فشارهای اقتصادی برای سال تحصیلی جدید، ۱۰۰ مدرسه غیردولتی فعالیت خود را متوقف کردند.
شعار سال: مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: ۱۴۰۰ مدرسه غیردولتی در خراسان رضوی مجوز فعالیت دارد که از این تعداد، ۱۰۰ واحد به دلیل فشارهای اقتصادی برای سال تحصیلی جدید فعالیت خود را متوقف کرده‌اند.

قاسم‌علی خدابنده امروز، ۱۰ شهریورماه، در نشست خبری که در خصوص بازگشایی مدارس در اداره کل آموزش‌وپرورش استان برگزار شد، اظهار کرد: استان خراسان رضوی دارای بیش از یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز است و بر این اساس حدود ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور در ین استان حضور دارد.

وی افزود: تاکنون بیش از یک‌میلیون و ۲۶۰ هزار نفر از دانش‌آموزان این استان برای سال تحصیلی جدید ثبت‌نام قطعی شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تعداد دانش‌آموزان تا یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار نفر نیز افزایش یابد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌ رضوی بیان کرد: عواملی همچون افزایش شهریه مدارس غیردولتی، مجازی بودن آموزش‌های سال تحصیلی جدید و نیز عدم بازگشت شهریه‌های فوق‌برنامه مدارس به خانواده‌ها سبب شده انگیزه والدین برای ثبت‌نام در مدارس غیردولتی کاهش یابد. در همین راستا میزان ثبت‌نام در مدارس غیردولتی نسبت به گذشته ۵ درصد کمتر شده است.

خدابنده با اشاره به تعطیل شدن برخی مدارس غیردولتی به دلیل فشارهای اقتصادی ادامه داد: این توقف به معنای باطل شدن مجوز فعالیت نیست و این مدارس ظرف ۲ سال مهلت فعالیت مجدد خواهد داشت.

وی گفت: آغاز برگزاری سال جدید تحصیلی با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ و براساس وضعیت هر استان ازنظر شیوع بیماری و همچنین بسته به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا متفاوت خواهد بود. بر همین اساس نحوه برگزاری امتحانات نیز در هر استان و شهرستان بر اساس سه وضعیت سفید، زرد و قرمز به ترتیب به‌صورت حضوری، نیمه‌حضوری و مجازی است.

در ادامه این نشست رضا صابری، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی و رئیس ستاد پروژه مهر استان، افزود: سال تحصیلی جدید در این استان با شعار سلامت‌جویی، مهارت‌ورزی و تحول‌آفرینی آغاز می‌شود. همچنین تأمین سلامت و بهداشت دانش‌آموزان به‌عنوان اولویت اصلی در سال تحصیلی جدید مدنظر ماست. امسال کمیته سلامت و بهداشت به‌عنوان یکی از کمیته‌های ستاد پروژه مهر استان فعالیت خود را آغاز کرده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصر ایران، تاریخ انتشار: 10 شهریور 1399، کد خبر: ۷۴۴۷۹۸، www. asriran.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
0
0
البته به لطف اقاي وزير مدارس در دل كرونا بازگشايي شدن تا يه حالي به همين مدارس بدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین