پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۲۴۵
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
اسماعیل محبی‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: در حال حاضر ۶ نقطه در شهر شیراز برای برگزاری تجمعات قانونی پیشنهاد شده و موضوع در حال بررسی است.وی افزود: مزایای این طرح زیاد است از جمله اینکه تکلیف تجمعات قانونی مشخص خواهد شد و فعالین عرصه‌های مختلف می‌توانند با ارتباط با دولت فضای گفتمانی و مطالبه گری خود را در سطح شهر شیراز به پیش ببرند.

شعار سال: اسماعیل محبی‌پور امروز با اعلام این خبر اظهار داشت: طبق اصل ۲۷ قانون اساسی تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها بدون حمل سلاح به شرط اینکه مخل مبانی اسلامی نباشد آزاد است و بر این اساس شهریور ۸۱ آئین نامه اجرایی برگزاری تجمعات قانونی به تصویب هیات وزیران رسیده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: تعیین قانونی محل تجمعات مردمی به گفتمان سازی و مطالبه گری بهتر در جامعه منجر می‌شود.

وی ادامه داد: از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم این موضوع در جلسات مختلف به بحث گذاشته و شد و اراده جدی از اردیبهشت امسال در استانداری فارس برای تحقق این مساله وجود داشت و اکنون این موضوع در شورای تامین شهرستان شیراز که متولی صدور مجوز است در حال بررسی است که این مهم با مشورت با متولیان امنیت و گروه‌های سیاسی دنبال خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس اظهار داشت: در حال حاضر ۶ نقطه در شهر شیراز برای محل تجمعات قانونی پیشنهاد شده که موضوع در حال بررسی است که امیدداریم ظرف ۲ هفته آینده محلی مشخص برای تجمعات قانونی در نظر گرفته شود.

وی افزود: مزایای این طرح زیاد است ازجمله اینکه تکلیف تجمعات قانونی مشخص خواهد شد و فعالین عرصه‌های مختلف می‌توانند با ارتباط با دولت فضای گفتمانی و مطالبه گری خود را در سطح شهر شیراز به پیش ببرند.

محبی پور در پایان گفت: در حال حاضر و در گام اول تعیین مکان تجمعات قانونی در شیراز مشخص و در ادامه در صورت نیاز شورای تامین شهرستان‌های دیگر استان فارس این اختیار به شهرستان‌ها نیز داده خواهد شد.

 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:۳ آبان ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۴۰۱۰۸۰۳۰۰۰۲۷۷، www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین