پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۷۰۰
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴
عماد افروغ گفت: سرود جمهوری اسلامی نماد هویت ملی، حیثیت، استقلال و تمامیت ارضی و افتخار یک کشور است. وی تصریح کرد: من شخصا نخواندن سرود جمهوری اسلامی ایران در میادین ورزشی را به‌شدت محکوم می‌کنم، زیرا سرود ملی مانند پرچم کشور نماد وحدت ملی است. افروغ تاکید کرد: علیرغم پذیرش قصور و اشتباهات مقامات کشور به ویژه در ارتباط با واقعه مرگ مهسا امینی، نباید کلیت ساختار را زیر سوال برد؛ این اشتباهات دلیل نمی‌شود که برخی گروه‌ها به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به دنبال براندازی یک نظام در تاریخ و فرهنگ و هویت ایرانی بشوند.
شعار سال: نماینده دوره هفتم و رئیس پیشین کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: سرود جمهوری اسلامی نماد هویت ملی و افتخار یک کشور است و نخواندن آن در میادین ورزشی را به شدت محکوم می‌کنم.

عماد افروغ روز سه‌شنبه در گفتگو با ایرنا، افرود: سرود جمهوری اسلامی نماد هویت ملی، حیثیت، استقلال و تمامیت ارضی و افتخار یک کشور است.

وی تصریح کرد: من شخصا نخواندن سرود جمهوری اسلامی ایران در میادین ورزشی را به‌شدت محکوم می‌کنم، زیرا سرود ملی مانند پرچم کشور نماد وحدت ملی است.

وی ادامه داد: «من نمی‌دانم با ورزشکارانی که این سرود را نخوانده‌اند چه برخوردی می‌شود؟ امیدوارم که برخورد تند و خارج از قاعده‌ای صورت نگیرد، اما این کار، مذموم و زننده و در حقیقت کج‌دهنی و توهین به هویت و انسجام ملی، استقلال و تمامیت ارضی کشور است. این اهمیت را نباید به راحتی حتی پیش پای یک قهرمانی ذبح کرد.»

افروغ تاکید کرد: «باید چاره‌ای اندیشید که دیگر این کار تکرار نشود و در صورت تکرار، محرومیت‌های تعریف شده و ذیربط اعمال شود.»

وی اظهار کرد: به اعتقاد من نظام جمهوری اسلامی باید یک مواجهه (دست‌کم سکوتی که معرف ساختارشکنی است) داشته باشد و نمی‌تواند در این رابطه بی‌تفاوت باشد و طبق موازین قانونی باید برخورد شود.

این جامعه‌شناس اضافه کرد: «این کار بسیار زشت بود و جای هیچ مسامحه‌ای وجود ندارد.»

علیرغم پذیرش قصور و اشتباهات مقامات کشور به ویژه در ارتباط با واقعه مرگ مهسا امینی، نباید کلیت ساختار را زیر سوال برد؛ این اشتباهات دلیل نمی‌شود که برخی گروه‌ها به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به دنبال براندازی یک نظام در تاریخ و فرهنگ و هویت ایرانی بشوند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت فرارو، تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱، کدخبر: ۵۸۶۶۹۹، fararu.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین