پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷
وزارت نیرو با پیش بینی افزایش شهرهای درگیر با تنش بی آبی در تابستان سال ۹۶، منابع اضطراری آب را در هر استان و شهر به شهر تعریف کرده تا در صورت بروز وضعیت قرمز در تأمین آب، این منابع به مدار بهره برداری بیایند.

شعار سال: اگرچه در یک هفته اخیر شاهد بارش نزولات جوی در اقصی نقاط کشور بودیم، اما واقعیت این است که در مجموع با سال آبی خشک تر از سال گذشته مواجه ایم.

در سال آبی گذشته بیش از 300 شهر کشور درگیر تنش آبی بودند و پیش بینی شده که در تابستان سال آینده با افزایش تعداد شهرهای درگیر با تنش آبی مواجه شویم.

وزارت نیرو با پیش بینی افزایش شهرهای درگیر با تنش آبی در تابستان سال 96، منابع اضطراری آب را در هر استان و شهر به شهر تعریف کرده تا در صورت بروز وضعیت قرمز در تأمین آب، این منابع به مدار بهره برداری بیایند.

»ستار محمودی» قائم مقام وزیر نیرو در این خصوص اظهار داشت: یکسری منابع آب اضطراری داریم که برای یکسال می توانیم از این منابع آب اضطراری استفاده کنیم.

وی افزود: معمولا این منابع اضطراری آب یا منابع آبی است که نزدیک به شهرها است یا در کنار منابع آب موجود فعلی است و می توانیم با حفر یک چاه اضافه به این منابع دسترسی پیدا کنیم.

قائم مقام وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در واقع در بیشتر موارد، از این منابع استفاده می شود اما ما در زمان مورد نیاز، فشار بیشتری به آنها می آوریم.

محمودی در پاسخ به اینکه "این منابع اضطراری آب چقدر جوابگو است؟"، گفت: هر کدام از این منابع وزنی متفاوت دارند که استان به استان فرق می کنند اما قطعا در موارد اضطرار، تأثیر گذار هستند؛ در واقع هدفگذاری ما این است در زمان کمبود آب فشار کمتری به مردم بیاوریم و ناچاریم فشار بیشتر به منابع آبی وارد کنیم.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 6 آذر 1395، کد مطلب: 1250625، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
0
0
منابع اضطرای یتان را هم استفاده کنید ببینیم بعد چه می شود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
0
0
الان تو اکثر شهرستان ها مشکل اب وجو داره اکثرا اب سالم ندارن الا ن شرایط اضطرار نیس واقعا؟ م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین