پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۳۸۵۳۷۵
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
قراردادهای بیمه های عمر و زندگی علی الظاهر شباهت بالایی با همدیگر در شرکت های مختلف بیمه دارند. اما مهم توجه به ریز نیازهایبیمه گذاران و ایجاد تسهیلات لازم برای جلب رضایت انهاست که در شرکت بیمه سرمد، بشکل خاص مورد تاکید قرار گرفته است. در صورت نیاز به کسب اطلاع درباره مزایا و شرایط بیمه عمر و زندگی بیمه سرمد، می توانید با شماره تماس چهار رقمی 1516 در ارتباط باشید.

شعار سال :بیمه عمر (Life insurance) قراردادی میان یک شرکت بیمه و شخص بیمه شونده (یا ضامن وی) بوده که در آن بیمه شونده متعهد به پرداخت مبلغی مورد توافق تا زمانی معین(بسته به نوع قرارداد) و استفاده از مزایای این نوع بیمه می‌باشد. با بروز وقایع و شرایطی چون فوت طبیعی، فوت بر اثر حادثه، نقص عضو، پرداخت هزینه‌های پزشکی حادثه، ابتلا به بیماری‌های خاص یا از کار افتادن بیمه شده و دیگر موارد تعهدی، شرکت بیمه موظف خواهد بود، سرمایه بیمه شده را به‌طور یکجا یا به صورت مستمری به بیمه‌گذار یا به شخص ثالثی که وی تعیین کرده، بپردازد. بیمه‌های عمر به‌طور کلی دارای دو نوع متفاوت حفاظتی و سرمایه گذاری می‌باشند. در بیمه حفاظتی (شامل دو زیر گونه بیمه‌های عمر در صورت حیات بیمه شده و بیمه‌های عمر در صورت فوت بیمه شده)، در پایان قرارداد به صورت یکجا به فرد یا ضامن وی مبلغ تعهد شده قابل توجهی ، پرداخت می‌شود. در بیمه عمر سرمایه‌گذاری، در صورت حیات یا فوت از جانب شرکت بیمه به بیمه گذار ، مزایا و تعهداتی تعلق می گیرد که در ادامه متن، بدان پرداخته شده است. 

در نگاهی دیگر می توان بیمه‌های زندگی را به سه دسته کلی بیمهٔ عمر مدت‌دار، بیمهٔ تمام‌عمر و بیمهٔ مختلط تقسیم بندی نمود. در بیمه عمر مدت‌دار، بیمه‌گذار حق بیمه تعیین شده را برای مدت معینی پرداخت می‌کند و در صورتی که در طی مدت قرارداد، زنده بماند (به شرط حیات) یا فوت کند (به شرط فوت)، شرکت بیمه به ذی‌نفع بیمه نامه مبلغ مشخصی را می‌پردازد. این بیمه نامه ساده‌ترین نوع از بیمه‌های زندگی محسوب می‌شود. در بیمه تمام‌عمر، مدت بیمه‌نامه نامحدود بوده و شرکت بیمه متعهد می‌شود در صورت فوت بیمه‌گذار در هر زمانی، سرمایه بیمه‌نامه را به ذی‌نفعان آن بپردازد. حق بیمه پرداختی برای استفاده از بیمه تمام‌عمر به‌طور متوسط ۵۰ درصد از بیمه مدت‌دار بیشتر است. بیمهٔ مختلط، صورت کامل‌تری از بیمه‌های زندگی است که طی آن اگر بیمه‌شده در طی مدت قرارداد فوت کند، سرمایه فوت بیمه نامه به علاوه اصل و سود حاصل از ذخایر بیمه‌نامه به ذی‌نفع پرداخت می‌شود. اما اگر در طول مدت قرارداد فوت اتفاق نیفتد، اصل و سود حاصل از ذخایر بیمه‌نامه پرداخت می‌شود

بیمه های عمر و زندگی، متاسفانه بشکل مناسبی به جامعه و شهروندان معرفی نشده، لذا شهروندان از مزایای بسیار این نوع از بیمه ها کمتر مطلع بوده و بیمه‌گذاران کمتر به آن توجه می‌کنند.

بیمه سرمد از جمله شرکت های بیمه ای بسیار فعال در بحث ارایه این نوع از پوشش های بیمه ای، می باشد. در بیمه سرمد، بیمه زندگی، نوعی سرمایه‌گذاری بلندمدت بوذه که در حکم نوعی پشتوانه مالی برای بیمه‌شده عمل نموده و علاوه بر ارائه پوشش‌های بیمه‌ای، مزایایی از جمله پرداخت سود و پرداخت تسهیلات را به همراه خواهد داشت. این نوع بیمه، در حقیقت می‌تواند مکمل بیمه تامین اجتماعی شهروندان باشد و با وجود بیمه تامین اجتماعی یا بدون آن، برای تامین آینده فرد و خانواده اش ، ضروری است.

مزایای بیمه زندگی سرمد و انواع آن

از مزایای خاص در نظر گرفته شده برای بیمه زندگی سرمد ، معافیت این بیمه‌نامه از پرداخت هر نوع مالیات است. بیمه زندگی، مزایای دیگری را هم برای بیمه‌گذاران به همراه دارد. پرداخت سرمایه پوشش فوت، به همراه اندوخته بیمه‌نامه در صورت فوت بیمه‌شده به استفاده‌کنندگان از بیمه‌نامه به صورت یکجا و یا به صورت مستمری، پرداخت سرمایه پوشش فوت ناشی از حادثه به همراه سرمایه پوشش فوت به هر علت و پرداخت غرامت نقص عضو جزئی و کلی ناشی از حادثه حداکثر به میزان سرمایه فوت از مزایای بیمه زندگی است.

همچنین بیمه‌شدگان در مدت استفاده از این بیمه‌نامه، تحت پوشش پرداخت هزینه‌های پزشکی ناشی از حادثه و پرداخت هزینه‌های بیماری‌های خاص، بر اساس مفاد بیمه‌نامه و قرارداد خود با بیمه سرمد بوده و در صورت از کارافتادگی کامل و دائم بیمه‌گذار، از پرداخت حق بیمه معاف خواهند بود. همچنین تا سه برابر حق بیمه پرداختی ،به عنوان مستمری پرداخت خواهد شد. پرداخت مستمری به بیمه‌شده نیز در صورت از کارافتادگی کامل و دائم ناشی از حادثه نیز یکی دیگر از مزایای استفاده از بیمه زندگی است.

اگر برای خرید بیمه زندگی به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می‌توانید با مرکز تماس 1516 بیمه سرمد تماس بگیرید. بیمه سرمد از جوان‌ترین شرکت‌های حاضر در صنعت بیمه کشور است که در سال 1392 با حمایت بانک صادارات ایران تاسیس شده است. این شرکت، در سال 1399 توانست وارد باشگاه هزار میلیاردی‌های صنعت بیمه شود و در دو سال گذشته نیز حق بیمه تولیدی خود را افزایش داده است. 

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از روابط عمومی بیمه سرمد

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین