پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۴۱۰
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹
سحر تاج‌بخش رئیس سازمان هواشناسی کشور و معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام ملخق شدن ۵۰ ایستگاه سینوپتیک هواشناسی به شبکه دیدبانی اصلی جهانی GBON اظهار کرد: این اقدام برای ارتقاء قدرت تفکیک زمانی و مکانی داده های دیدبانی سطح زمین و پر کردن خلاء های موجود در شکبه دیدبانی جهانی انجام شده است.

شعار سال: مهندس سحر تاج‌بخش رئیس سازمان هواشناسی کشور و معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام خبر ملخق شدن ۵۰ ایستگاه سینوپتیک هواشناسی کشور به شبکه دیدبانی اصلی جهانی GBON اظهار کرد، این اقدام برای ارتقاء قدرت تفکیک زمانی و مکانی داده‌های دیدبانی سطح زمین و پر کردن خلاء‌های موجود در شکبه دیدبانی جهانی انجام شده است.

الحاق ۵۰ ایستگاه سینوپتیک هواشناسی کشور به شبکه دیدبانی جهانی GBON

با الحاق این ایستگاه‌ها به شبکه دیدبانی جهانی، کیفیت پیش بینی‌های جوی در مدل‌های عددی ارتقاء می‌یابد. ایستگاه‌های بین المللی جدید هواشناسی کشور در بسیاری از استان‌ها نظیر تهران، قم، مازندران، البرز، آذربایجان شرقی و سیستان و بلوچستان قرار دارند.

الحاق ۵۰ ایستگاه سینوپتیک هواشناسی کشور به شبکه دیدبانی جهانی GBON

پیش از این حدود ۷۶ ایستگاه هواشناسی بین المللی در کشور فعالیت می‌کرد که با الحاق ایستگاه‌های جدید، تعداد ایستگاه‌های تحت شبکه دیدبانی جهانی کشور به حدود ۱۲۶ ایستگاه افزایش یافت. از طرف دیگر، هم اکنون حدود ۳۵۲۰ ایستگاه وضعیت جوی کشور را پایش می‌کنند.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی.منتشره در 19 بهمن 1401. کد خبر: 126380. http://news.mrud.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین