پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۷۲
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر خرم آباد عنوان داشت: بدون شک هیچکس مخالف توسعه شهر خرم آباد نیست،اما خوب نیست که مردم را با وعده های غیر اصولی و بدون پایه و اساس امیدوار کنیم.

شعار سال: رضا حاصلی عضو شورای شهر خرم آباد اظهار داشت: شورای شهر عینی ترین نمود جمهوریت است و حتی و حوزه کاری مجلس شورای اسلامی هم با شورای شهر قابل انطباق نیست و در حقیقت در شورای شهر قابل دسترس ترین نهاد برای مردم است.

وی افزود : در حال حاضر شورای شهر در توسعه خدمات شهری هیچ اختیاری ندارد و این به خاطر مشکل در زیرساختهای قانونی است.

عضو شورای شهر خرم آباد به عملکرد سه ساله این شورا و اختلافات به وجود آمده در آغاز کار آن اشاره کرد و گفت: اختلافات شورای چهارم نشأت گرفته از شروع به کار همزمان آن با دولت بود چنانکه با تحولاتی که در دولت به وجود آمد طیفی از سیاسیون به دنبال این بودند که مدیریت شهری را هم در دست بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: مردم فقط ظاهر قضیه را می بینند و در حقیقت برخی غدد بدخیم سیاسی که با یک تلفن سیستمی را تغییر می دهند گاها به چشم نمی آیند.

حاصلی تصریح کرد: دخالت های نابجا و سهم خواهی ها باعث شد که شورا در آغاز کار با مشکلاتی مواجه شود و متاسفانه برخی از اعضای شورا هم به دلیل نداشتن تجربه فکر می کردند که پیشنهادها و فشار سیاسیون به شورا از سر دلسوزی است، اما در هر حال ما اجازه ندادیم که سیاسیون هرگز در امور شورا دخالت کنند چراکه دخالت آنها به منزله یک توهین به شورای شهر و مردم است.

وی به اختلافات شورای شهر در انتخاب شهردار خرم آباد اشاره نمود و عنوان کرد: در مقطعی متاسفانه سیاسیون در یک جلسه از تعدادی از اعضای شورا امضا گرفته بودند تا روز بعد شهردار مورد نظر آنها معرفی شود اما من با انجام این کار به شدت مخالف کردم و در مجموع شورا از این کار جلوگیری کرد.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر خرم آباد با بیان اینکه عملکرد شورای چهارم نسبت به شوراهای گذشته قابل قبول بوده است ابراز داشت: در این دوره نسبت به شوراهای ادوار گذشته کمترین تغییر و تحولات را در مدیریت شهرداری خرم آباد شاهد بودیم و در حقیقت در زمینه ثبات مدیریتی کارنامه موفقی داشتیم.

وی به علت برکناری نصیری شهردار سابق خرم آباد اشاره نمود و بیان کرد: من با ادامه فعالیت آقای نصیری به عنوان شهردار خرم آباد کاملاً موافق بودم چرا که افکار عمومی هم از عملکرد وی رضایت داشت اما متاسفانه رای کافی برای ابقای وی حاصل نشد.

حاصلی در ادامه به مشکلات پروژه ایجاد تقاطع غیر همسطح بهارستان که در آغاز کار شورای چهارم مطرح شد و سرانجام قرارداد آن از سوی شهرداری فسخ شد اشاره نمود و اظهار کرد: قرارداد ایجاد تقاطع غیرهمسطح بهارستان که به صورت یکطرفه از سوی شهردار وقت خرم آباد فسخ شد دارای ابهامات بسیاری بود به گونه ای که هیچگونه جزئیاتی از آن بیرون نمی آمد و در قرارداد با شرکت مورد نظر بودجه این طرح بیشتر از بودجه یک سال شهرداری خرم آباد بود که این موضوع معقول به نظر نمی رسید.

وی به قرارداد جدید شهرداری خرم آباد با قرارگاه خاتم الانبیا برای ساخت چهار تقاطع غیر همسطح در خرم آباد، از جمله تقاطع بهارستان اشاره کرد و افزود: در قرارداد جدید که با قرار گاه خاتم منعقد شده است صرفه و صلاح شهرداری خرم آباد هم رعایت شده است در صورتی که در قرارداد قبلی به این موضوع توجه نشده بود.

عضو شورای شهر خرم آباد اظهار داشت: استاندار محترم لرستان بر اجرای ۴ تقاطع غیر همسطح در خرم آباد تأکید دارد و در این راستا قول داده که بخشی از منابع مورد نیاز این تقاطع ها را تامین کند اما واقعیت این است که ما در شورای شهر خرم آباد هنوز نگران این هستیم که این وعده ها عملی نشود.

وی افزود: در قرارداد قبلی ایجاد تقاطع بهارستان هم استانداری در ابتدا قول داد که ۵۰ درصد از اعتبارات پروژه را تامین کنند ولی فقط ۲۰۰ هزار تومان از طرف استانداری برای تقاطع بهارستان تخصیص پیدا کرد در حالی که کل قرارداد آن بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان بود.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر خرم آباد عنوان داشت: بدون شک هیچکس مخالف توسعه شهر خرم آباد نیست،اما این کار خوبی نیست که مردم را با وعده های غیر اصولی و بدون پایه و اساس امیدوار کنیم.

حاصلی گفت: در حال حاضر استاندار و معاون عمرانی او قول داده اند که ۳۰ درصد از اعتبار ساخت چهار تقاطع غیر همسر در خرم آباد را تامین میکنند ولی هنوز هیچ اتفاقی نیافتاده است و ما هیچ شکی نداریم که صحبت هایی که در مورد تامین اعتبار این چهار تقاطع انجام میشود هرگز عملی نخواهد شد، یعنی این وعده ها صرفا در حد قول و قرار است.

وی خاطرنشان کرد: تنها امیدواری که برای ساخت چهار تقاطع غیر همسطح وجود دارد این است که نماینده قرارگاه خاتم الانبیا اعلام کرد قرارگاه منتظر تامین اعتبارات دولتی نمی ماند و کار را شروع کرده و ظرف دو سال کار ایجاد ۴ تقاطع غیر همسطح را به پایان می رساند.

این عضو شورای شهر خرم آباد بیان داشت: شورای شهر در ایجاد تقاطع های غیرهمسطح خرم آباد هرگز مخالف نیست اما ما می خواهیم همه چیز روشن باشد و در حقیقت ما وقتی میدانیم که شهرداری توان مالی لازم را برای اجرای این پروژه ها ندارد باید افکار عمومی را هم در این زمینه روشن کنیم.

وی ادامه داد: در هر حال امیدواریم که استاندار لرستان و معاون وی برای تامین ۳۰ درصد اعتبار در تقاطع های غیرهمسطح خرم آباد به قول خود عمل کنند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی سفیر افلاک، تاریخ انتشار: 4 مرداد 1395، کد مطلب: ۲۲۷۲:www. safireaflak.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین