پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۸۹۸۰۹
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
معاون آموزشی وزارت علوم گفت: رشته‌هایی که از امسال درخواست می‌شوند باید پیوست اشتغال داشته باشند، چرا که حق دانشجو این است که پس از دانش‌آموختگی حتما وارد بازار کار شود و می‌توان در این زمینه شیوه‌نامه دقیقی تعیین کرد.

شعارسال: «قاسم عموعابدینی» در همایش کنگره ملی آموزش هدفمند، مهارتی و نیازمحور با حضور وزیر علوم و معاونان وزارت علوم و برخی مسئولان دانشگاهی در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: جریان آموزش هدفمند در راستای مهارت محوری است و باید در تمام دانشگاه‌ها برای تمام مقاطع انجام شود.

ضرورت ارایه پیوست اشتغال برای رشته‌های درخواست شده دانشگاه‌ها از امسال

وی افزود: در هیئت جذب بیش از نیمی از مصاحبه شوندگان رد می‌شوند و در ارشد و دکتری نیز وضعیت همین است، آرزوی ما در وزارت علوم این است که در دفترچه کنکور مقابل تمام رشته‌ها ذکر شود که آن رشته حتما هدفمند است و منتهی به شغل می‌شود.

عموعابدینی تاکید کرد: وظیفه دانشگاه‌ها تربیت انسان فهیم، خردمند و توانمند است تا بتواند شغل‌های موجود را احراز کند.

معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: بسیاری از رشته‌ها را بررسی کردیم و آن‌هایی که شغل نداشتند را کمرنگ کردیم و در نهایت از دفترچه کنکور امسال حذف شدند و این حق دانشجو است که پس از دانش آموختگی حتما وارد بازار کار شود.

عموعابدینی تصریح کرد: رشته‌هایی که از امسال درخواست می‌شوند باید پیوست اشتغال داشته باشند و می‌توان به شیوه‌نامه بسیار ارزشمند و دقیقی در این زمینه دست یافت.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 5تیر1402، کدخبر: 1371698، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین