پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۸۸۱۲۵
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲
بارها به آسیب درجازدگی آموزش عالی در نسل اول و نمایشی بودن نسل دوم آموزش عالی در ایران، هزینه کرد نابجا برای بخشی از اساتید کم سواد مقاله محور و مدرک گرایی ، خروجی های ناتوان ، ضعف و اشتباه شناختی در بحث آمایش آموزش عالی، نابودی تدریجی توان نظریه پردازی و پارادایم سازی در رشته های علمی، عدم آمادگی آموزش عالی برای موج چهارم شناخت و ترکیب علم و دین، سیاست زدگی وافر آموزش عالی در ایران ، چهره پر رنگ امنیت در حوزه آموزش عالی، بحث آسیب های بنیادین سهمیه گرایی و نابود سازی استعدادها و فراری دادن اساتید صاحب سبک، سبک زندگی آسیب پذیر دانشجویان، ضعف نظامات تربیتی و فرهنگی و مواردی همانند اشاره کرده ایم،آن وقت شیخ داکتر الوزیر زلفی گل در خصوص کمبود مهارت دانشجویان می گوید؟ اخوی روت رو برم ، آشپز خودت بودی که. ما انتقاد کنیم شاید حق داشته باشیم، تو دیگه چرا؟

شعارسال: محمدعلی زلفی‌گل شب گذشته در نشست مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به عقب‌ماندگی در حوزه آموزش‌های مهارتی، اظهار داشت: براساس برنامه ششم توسعه باید تاکنون ۳۰ درصد از آموزش‌ها در دانشگاه‌ها به‌صورت مهارتی می‌بود در حالی که هم‌اکنون حدود ۱۶ درصد تحقق یافته است و از این نظر دارای مشکل هستیم.

وی افزود: باید نسبت به مهارت‌محور کردن دانشگاه‌ها تلاش شود چراکه آموزش‌های نظری به‌همراه مهارتی نیاز امروز جامعه است و دانشجویان باید مهارت‌آموزی را نیز همراه با علم‌آموزی فراگیرند.

وزیر علوم: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ‌مهارت ندارند + دستپخت شخص خودته جناب وزیر

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: متأسفانه امروز فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دچار مشکل از نظر مهارت هستند که برای پر کردن خلأ این آموزش‌ها برنامه‌ریزی ویژه و جدی نیاز است تا در محیط دانشگاه‌ها این خلأ پر و مشکل حل شود.

وی ادامه داد: ایجاد و توسعه فضای آموزشی به‌صورت فنی و حرفه‌ای و نیز آموزش مهارت‌های متناسب با رشته‌های دانشجویی از جمله مواردی است که در وزارت علوم پیگیری می‌شود.

زلفی‌گل، مهارت‌افزایی برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و دیگر دانشگاه‌های تخصصی را نیز جزو برنامه‌های اصلی وزارت علوم دانست و تأکید کرد: کسب مهارت‌های مرتبط با آموزش دانش‌آموزان برای معلمان الزامی است و به همین دلیل باید مهارت‌های این حوزه در دانشگاه و در دوره آموزشی ارائه شود.

وی ابراز داشت: تقویت نیاز‌های آموزشی در مناطق محروم کشور از دیگر برنامه‌هایی است که دنبال می‌کنیم و در نظر داریم از این طریق وارد رشد علمی و آموزشی فرزندان این مناطق شویم.

وزیر علوم: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ‌مهارت ندارند + دستپخت شخص خودته جناب وزیر

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نبودِ بازار کار برای برخی رشته‌های دانشگاهی را نیز یادآور شد و گفت: در این زمینه باید با نیازسنجی و برآورد نیاز‌های جامعه وارد تعریف و تدوین رشته‌ها شویم. دانشجویان باید در رشته‌هایی تحصیل کنند که بعد از اتمام دوره تحصیلی وارد بازار کار شوند و برای جامعه مفید باشند.

در این جلسه، استاندار آذربایجان‌غربی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی نیز به بیان نقد‌ها و نظرات خود در حوزه آموزش عالی پرداختند.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 7اردیبهشت1402، کدخبر: 2885771، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین