پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۸۲۸۸۰
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به ضرورت توسعه مهارت محوری در دانشگاه‌ها گفت: ما باید به دنبال مرجعیت علمی بین المللی باشیم که برای این منظور برنامه ریزی‌های بسیاری انجام دادیم، اما برای اینکه بتوانیم علم را بیشتر در زندگی روزمره مردم مشاهده کنیم باید دانشگاه‌ها مهارت محور باشند و آموزش‌های مهارتی در کشور توسعه یابد.

شعار سال: محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به ضرورت توسعه مهارت محوری در دانشگاه‌ها گفت: اگر نگاهی به فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای داشته باشیم، می‌بینیم دانش آموختگان این دانشگاه به دنبال کار نیستند بلکه با مهارت‌هایی که در دانشگاه آموزش دیده‌اند خودشان اشتغال آفرینی می‌کنند بنابراین باید مدل تدریس در دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان یک الگو باشد تا فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دیگر هم مهارت محور از دانشگاه خارج شوند.

وی افزود: ما باید به دنبال مرجعیت علمی بین المللی باشیم که برای این منظور برنامه ریزی‌های بسیاری انجام دادیم، اما برای اینکه بتوانیم علم را بیشتر در زندگی روزمره مردم مشاهده کنیم باید دانشگاه‌ها مهارت محور باشند و آموزش‌های مهارتی در کشور توسعه یابد.

به گفته وزیر علوم تدوین سند نظام ملی نوآوری می‌تواند در این زمینه موثر باشد، بر اساس مجوز شورایعالی انقلاب فرهنگی قرار است این سند از سوی وزارت علوم تدوین شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت پرسون، تاریخ انتشار:۷ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر:۴۱۳۳۵۱، purson.ir
اخبار مرتبط
برچسب ها: تدوین سند نظام ملی نوآوری ، مرجعیت علمی بین المللی ، دانشگاه‌ها مهارت محور ، آموزش های مهارتی ، جایگاه آموزش های مهارت محور در دانشگاه ها ، مهارت محور شدن دانشگاه ها نیازمند چه زیرساخت هایی اس ، زیرساخت های مهارت محور شدن دانشگاه ها ، توسعه مهارت محوری در آموزش های کشور ، آموزش های ایران مهارت محور نیستند ، دانشجویان هیچ مهارتی یاد نمی گیرند ، چرا در دانشگاه هیچ مهارتی یاد نمیگیریم ، دانشگاه ها فقط اطلاعات تئوری می دهند ، مشکلات آموزشی دانشگاه ها ، دانشجویان بی سواد ، فارغ التحصیلان بدون مهارت کار ، مهارت آموزی دانشجویان برای ورود به بازار کار ، چرا دانشجویان هیچ فنی بلد نیستند ، بیکاری دانشجویان ناشی از آموزش بد ، آموزش فشل دانشگاهی ، عقب ماندگی دانشگاه ها با اطلاعات تئوری ، آموزش های طوطی وار دانشگاهی ، چرا دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی نمی توانند وارد بازار کار شوند ، کارآفرینی فارغ التحصیلان دانشگاهی ، چند درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی می توانند کارآفرینی کنند ، دانش بی خاصیت ، مدرک گرایی دانشگاهی ، تخصص محوری دانشگاه ها ، متخصص شدن در دانشگاه ، تخصص مهم است یا مدرک ، دانش بدون کارکرد ، علم بدون بازدهی
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین