پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۶۴۹
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۳
پلشتی در صحبت‌های برخی مدیران اجرایی کشور بنوعی موج می‌زند. کم اطلاعی ان‌ها از حقوق اساسی و حقوق اداری و سازمانی شان ضمن ایجاد انواع قصورها، تقصیر‌ها، اهمال‌ها و ترک فعل ها، زمینه را برای منتگذاری روی مردم برای ارایه خدماتی که ذاتا وظیفه قانونی به اجرای ان دارند، فراهم کرده است. اخیرا مهدی ناصحی مدیر عامل محترم سازمان بیمه سلامت ایران از خدمات رایگان اقشار کم درآمد و دهک‌های اول تا پنجم جامعه، می‌گوید و در گام دوم بر مردم منت گذاشته و از تخفیف ۲۰ تا ۴۰ درصدی سازمان بیمه سلامت برای دهک‌های ۶ به بالا حرف می‌زند. غافل بر اینکه کم توجهی به اصل سوم، اصل ۲۹ و اصل ۴۳ قانون اساسی در صحبت‌های ایشان موج می‌زند. بنظر شما می‌شود با توجه به عملکرد سازمان بیمه سلامت در سه اصل مورد اشاره قانون اساسی، قانون بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، سند برنامه ششم توسعه، سیاست‌های کلی نظام مرتبط با بیمه سلامت و برخی دیگر از اسناد و قوانین مصوب مرتبط با بیمه سلامت، برای مهدی ناصحی، پرونده کیفری تشکیل داد؟ جناب ناصحی عزیز، من بعد بیشتر مراقب نوع بیانات باش و با دقت بیشتری انجام وظیفه کن.

شعارسال: مهدی ناصحی گفت: در بحث بیمه از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم تا وظایف به درستی انجام شود، طعم شیرین بسیاری از اقدامات در بیمه سلامت از جمله اختصاص بیمه رایگان برای بیش از ۶ میلیون نفر در سال گذشته بار‌ها برای بیمه شدگان تکرار شد که به نوعی عدالت محوری در حوزه سلامت بود.

منت گذاری زشت مدیران کم اطلاع بیمه سلامت یا اصل ۳، ۲۹ و ۴۳ قانون اساسی برای ایجاد رفاه و تعمیم بیمه و فراهم سازی شایسته خدمات بهداشت و درمان؟

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به این که برای تمامی بیمه شدگان باید برنامه داشته باشیم و خدمات باید در شأن مردم باشد، ادامه داد: افتخارات بیمه سلامت در خدمات دهی بسیار است و ما توانستیم بخشی از مشکلات بیمه شدگان را مرتفع کنیم، بیمه سلامت با توجه به وظایف ذاتی و قانونی خود در حوزه‌هایی، چون بیماران صعب العلاج، پوشش بیمه رایگان اقشار کم درآمد جامعه و دهک‌های پایین تا دهک پنجم خدمات ارائه می‌دهد.

وی تصریح کرد: بدون شک دولت در این حوزه به بیمه سلامت بسیار کمک کرد و در این مسیر تدابیر ویژه نیز برای عقد قرار داد جدید با مؤسسات و داروخانه‌ها در نظر گرفته شد، البته منابع و اعتبارات باید به موقع در اختیار ما قرار گیرد؛ تا بتوان خدمات را در شرایط بهتری در اختیار بیمه شدگان قرار داد؛ بدون شک اگر منابع تجمیع شود خدمات دهی وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: در ادامه توسعه بیمه همگانی، از این به بعد سایر دهک‌های جامعه یعنی دهک‌های ۶ تا ۹ نیز در پرداخت حق بیمه خود به ترتیب مشمول تخفیف‌های ۲۰ تا ۴۰ درصدی خواهند شد.

وی گفت: این تخفیف به مبلغ یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان است که سالانه تعلق می‌گیرد.

ناصحی با بیان این که بیش از ۸۰ درصد بیمه شدگان بیمه سلامت از پوشش بیمه رایگان استفاده می‌کنند، اظهار داشت: باید با مدیریت منابع از هدر رفت اعتبارات جلوگیری کرد، متأسفانه گاهی تجویز‌های غیر ضروری سبب هزینه کرد منابع بسیاری می‌شود که می‌توان با خرید راهبردی و توجه به بحث پیشگیری اعتبارات را به درستی صرف کرد.

ناصحی با اشاره به این که بسیاری از خدمات بدون حضور فرد ارائه می‌شود، گفت: به عنوان مثال بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص و صعب العلاج می‌توانند هزینه‌های پرداختی خود را در سامانه‌های بیمه سلامت ثبت کنند تا پس از بررسی مدارک و اسناد به بیمار پرداخت شود. همچنین در بحث بیمه ناباروری و نسخه الکترونیک نیز اقدامات مهمی انجام شد که تأثیرات مثبت آن در رصد عملکرد داروخانه، پزشک و موارد دیگر مشخص است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: رضایت‌مندی مردم با ساماندهی خدمات باید افزایش پیدا کند.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 1مرداد1402، کدخبر: 8502154، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین