پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۹۱۹۸۰
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶
وزارت علوم با انتشار اطلاعیه حمله هکری به سامانه این وزارت خانه را تایید و عنوان کرد این حمله با هوشیاری فنی کارشناسان دفع شد.گفتنی است که امروز و در پی از دسترس خارج شدن سایت وزارت علوم، در برخی صفحات مجازی عنوان شد یک گروه هکری مدعی شده‌اند بیش از ۵۰۰ سرور، کامپیوتر، سایت و سامانه وزارت علوم را هک کرده و به بیش از ۲۰ هزار سند دسترسی پیدا کرده است.

شعار سال: وزارت علوم با انتشار اطلاعیه حمله هکری به سامانه این وزارت خانه را تایید و عنوان کرد این حمله با هوشیاری فنی کارشناسان دفع شد.

هک ۵۰۰ سرور، کامپیوتر، سایت و سامانه وزارت عتف


متن اطلاعیه وزارت علوم در خصوص عدم دسترسی موقت به سایت این وزارت خانه به شرح ذیل است:

"به دنبال حملات مکرر سایبری خرابکارانه به سایت‌های مختلف کشور در یک سال گذشته، و حملات متعدد قبلی به سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و برخی سازمان‌های وابسته به آن، صبح امروز نیز یک حمله خرابکارانه به منظور تلخ کردن کام جامعه دانشگاهی در آغاز سال تحصیلی و همزمان با حضور دانشجویان عزیز در دانشگاه‌ها در اول مهر ماه، انجام شد.

با هوشیاری کارشناسان فنی این حملات دفع شده و سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تا زمان اطمینان کارشناسان فنی، به طور موقت از دسترس خارج شده است.

مسلم است که این سایت در سریعترین زمان و پس از اطمینان، در دسترس جامعه دانشگاهی قرار خواهد گرفت.

تلاش وزارت علوم سال تحصیلی پربار و سرشار از بالندگی برای جامعه دانشگاهی است".

گفتنی است که امروز و در پی از دسترس خارج شدن سایت وزارت علوم، در برخی صفحات مجازی عنوان شد یک گروه هکری مدعی شده‌اند بیش از ۵۰۰ سرور، کامپیوتر، سایت و سامانه وزارت علوم را هک کرده و به بیش از ۲۰ هزار سند دسترسی پیدا کرده است.

بر این اساس و پس از اینکه صفحه اول سایت وزارت علوم و ۲۰ سامانه زیرمجموعه آن تغییر کرد، این سایت فعلا از دسترس خارج شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری موچ، تاریخ انتشار:۱ مهر ۱۴۰۲، کدخبر: ۵۱۰۵۷۰، www.mojnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین