پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۳۱۲۸۸
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۱
صبح امروز خبری در برخی کانال‌های خبری قرار گرفت که در آن اعلام شده بود؛ نام فرقه‌های ضاله و انحرافی دراویش و بهائیت در سامانه ثبت نام دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در بخش اعلام دین ثبت‌نام‌کننده قرار گرفته است. در پی این اتفاق روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز در بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه ثبت‌نام این واحد دانشگاهی مورد هجمه سایبری قرار گرفته و هک شده است.
شعار سال:درج نام دو فرقه ضاله در سامانه ثبت‌نام یک واحد دانشگاهی که بر اساس اصول شرعی و قوانین رسمی جایگاهی در کشور ندارند، به شکلی مشکوک تنها در یکی از صدها واحد دانشگاه آزاد اسلامی رخ داد و سپس در اقدامی هماهنگ در برخی رسانه‌های خاص به مجموعه کل دانشگاه تعمیم داده شد.
 صبح امروز خبری در برخی کانال‌های خبری قرار گرفت که در آن اعلام شده بود؛ نام فرقه‌های ضاله و انحرافی دراویش و بهائیت در سامانه ثبت نام دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در بخش اعلام دین ثبت‌نام‌کننده قرار گرفته است. درج نام این دو فرقه ضاله که بر اساس اصول شرعی و قوانین رسمی جایگاهی در کشور ندارند، به شکلی مشکوک تنها در یکی از صدها واحد دانشگاه آزاد اسلامی رخ داد و سپس در اقدامی هماهنگ در برخی رسانه‌های خاص به مجموعه کل دانشگاه تعمیم داده شد.

روابط عمومی تهران مرکز: سامانه ثبت‌نام دانشگاه هک شده است

در پی این اتفاق روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز در بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه ثبت‌نام این واحد دانشگاهی مورد هجمه سایبری قرار گرفته و هک شده است.

در این بیانیه آمده است: با توجه به ورود غیرقانونی به سامانه ثبت‌نام دانشجویان ورودی‌های جدید واحد تهران مرکزی و درج برخی از واژه‌های غیرقانونی در گزینه‌های انتخاب ادیان دانشجویان، بدین وسیله ضمن محکوم کردن این عمل خبیثانه، به اطلاع می‌رساند مراتب با اقدام بموقع مسئولان واحد، پیگیری و اصلاح شد. در حال حاضر رسیدگی به این موضوع از سوی مقامات انتظامی و قضایی در حال پیگیری است.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی: موضوع را از طریق پلیس فتا و مراجع قضائی پیگیری می‌کنیم

در ادامه رضا همدانچی مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی نیز رسماً مورد حمله قرار گرفتن سامانه واحد تهران مرکزی این دانشگاه را تأیید کرده و اظهار داشت: با توجه به حجم بالای دانشجویان و ترافیک بالا، این سایت هک شده است. مرکز فناوری اطلاعات و  ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی اقدامات لازم را اتخاذ کرده و مشکل رفع شده است.
حمله مغرضانه به دانشگاه آزاد به بهانه سایت هک‌شده واحد تهران مرکز
همدانچی

وی افزود: اصلاحات لازم انجام شد و این سایت هم‌اکنون  به فعالیت خود ادامه می‌دهد. ثبت‌نام دانشجویان بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه این فرقه‌ها ضاله و انحرافی هستند و جایی در دانشگاه آزاد اسلامی ندارند، بیان کرد:  دانشگاه آزاد اسلامی هم اکنون از طریق پلیس فتا و دستگاه قضائی پیگیر موضوع است تا خاطیان شناسایی شوند.

عده‌ای درصدد زیر سؤال بردن امنیت سایت‌های دانشگاه هستند

وی ادامه داد: متأسفانه به بهانه هک شدن سایت دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز، برخی رسانه‌ها سعی دارند با جریحه‌دار کردن افکار عمومی و دانشجویان، امنیت سایت‌های این دانشگاه را زیر سؤال ببرند.

همدانچی گفت: اتفاقی که برای سایت این واحد دانشگاهی رخ داد از بین بیش از ۴۰۰ واحدی است که دانشجویان در آن در حال ثبت‌نام هستند.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: امنیت سایت واحدهای دانشگاه هیچ مشکلی ندارد و جای هیچگونه نگرانی نیست.

هجمه سیاسی مغرضانه علیه دانشگاه آزاد اسلامی به بهانه هک!

دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از ۴۰۰ واحد دانشگاهی بوده و مدتی است این دانشگاه در حال ایجاد زیرساخت‌های مختلف برای تأمین امنیت سایبری واحدها است. نکته دیگر اینکه سامانه ثبت‌نام هر واحد مستقل از واحدهای دیگر است. از طرفی هجمه‌ای که صورت گرفته تنها به یک سامانه از این صدها واحد دانشگاهی رخ داده است. اما سؤال اساسی اینجاست که چنین هجمه رسانه‌ای گسترده‌ای به دانشگاهی با گستردگی سراسری در کشور به بهانه یک حمله سایبری به یک واحد از این دانشگاه با چه انگیزه‌ای صورت می‌گیرد؟ این در حالی است که مسئولان این دانشگاه به‌صراحت در رابطه با مسئله پیش‌آمده شفاف‌سازی کردند.

سازمان‌های بزرگ علمی هم مورد نفوذ قرار می‌گیرند

مسعود همتی، سرپرست مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی در این رابطه به خبرنگار آنا گفت: در عرصه فناوری اطلاعات همواره حملات سایبری مختلفی رخ می‌دهد که برخی از آن‌ها موجب ایجاد اختلال در روند موجود می‌شوند و این مسئله نه در ایران بلکه در سرتاسر جهان نیز رخ داده و سازمان‌های بزرگ و سرویس‌های خدماتی و علمی معتبر جهان نیز با آن مواجه می‌شوند لذا وجود چنین مسائلی در عرصه فناوری اطلاعات طبیعی است.
حمله مغرضانه به دانشگاه آزاد به بهانه سایت هک‌شده واحد تهران مرکز
مسعود همتی

وی ادامه داد: از سامانه‌های متعدد بیش از ۴۰۰ واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی فقط یک واحد دچار این مسئله شد که مشکل آن نیز به‌سرعت مورد حل و فصل قرار گرفت.  اما نکته جالب توجه اینجاست که چرا چنین مسئله‌ای که در یک واحد دانشگاهی رخ داده، به دستمایه‌ای برای هجمه سیاسی به دانشگاه آزاد اسلامی تبدیل شده است.

همتی با اشاره به این حمله سایبری به واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: چنین هجمه‌ای از پیش تعیین‌شده بود تا عده‌ای دانشگاه آزاد اسلامی را در سیبل تخریب قرار دهند؛ در حالی که این هجمه، اتفاقی طبیعی در جهان بوده و در شرکت‌های بزرگ و مشهور جهانی نیز رخ می‌دهد.

سرپرست مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی با دعوت از اهالی رسانه به رعایت تقوای الهی و اخلاق حرفه‌ای افزود: این نحوه اطلاع رسانی و هجمه‌های رسانه‌ای نشان می‌دهد که این حمله سایبری با برنامه قبلی بوده و به صورت مهندسی شده صورت گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با تقویت شبکه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از مدت‌ها پیش طرح تقویت این شبکه‌ها را آغاز کرده تا سرویس‌های داده‌پرداز حرفه‌ای و روز دنیا را در اختیار دانشجویان قرار دهد. زیرساخت‌های آن در حال فراهم شدن است و سیستم‌های آن بسیار پیشرفته و منطبق با فناوری روز است.

همتی گفت: بدون شک دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه فناوری اطلاعات خواهد درخشید.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا،تاریخ انتشار:14شهریور1398،کدخبر:414233،ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین