پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۱۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸
گویا عادت کرده ایم دائی را با ریش بشناسیم و خاله را به کمان ابرو. طرف چند سالی کارمندی و مدیریتی بی خاصیت و با خاصیت داشته و رای اعتماد دادیم و کردیمش مثلا وزیر. حالا اسمش آنقدر بزرگ شده که رسمش را گویا فراموش کردیم. دومین حمله هکری به سامانه سوخت کشور صورت گرفته و ما می گوییم اصلا درد نداشت. گور بابای درد داشت و درد نداشت. اگر در حمله اول ، این مثلا وزیر را بالا و پائین می کردیم و تشدید مسئولیت می خواستیم، احتمال وقوع حملات مشابه در امروز روزی، بشدت کاهش می یافت. آقا جواد خان اوجی، نامه محرمانه اول از طرف پایگاه تحلیلی خبری شعار سال را یادت هست؟ دوست داری نامه را افشا کنیم تا شاید اندکی خجالت بکشی. مرد حسابی، وزارت که به اسم و لباس نیست. تو شاید قصد فروش آخرتت را با دنیای فانی و خسران دنیوی و اخروی را داشته باشی، اما ما باید خیلی پپه باشیم که به امثال تو اجازه اهمال، قصور، تقصیر و ترک فعل را بدهیم. می دانی آف لاین کردن برای راه اندازی کار مردم ، چقدر احتمال قاچاق حامل های انرژی را افزایش داده است؟ می دانی معطلی میلیون نفری و ایجاد تنش عمومی یعنی چی؟ منتظر شفاف سازی مبتنی بر تشریح اقدامات منجر به کاهش احتمال تکرار چنین حوادثی ( بدور از شعار و غلو و توجیه) هستیم. نیازی هم به حواله دادن این پایگاه تحلیلی خبری ، به روابط عمومی وزارت نفت و علی فروزنده نیست.

شعارسال: گروه هکری «گنجشک درنده» که قبلا با اسرائیل مرتبط بود (شعار سال: در حال حاضر هم، ارتباط کامل با سرویس امنیت برون مرزی اسرائیل دارد. یکی از نشانگان اسرائیلی بودن این گروه را در شیوه نامگذاری گروه حستجو باید کرد. شیوه نامگذاری شکنجه گران ساواک در رژیم گذشته نیز به همین صورت بوده است. شکنجه گران ساواک از القاب مثبت و آرام نظیر دکتر استفاده می کردند. گنجشک در این عبارت ، نشان دهنده بخش آرام داستان و درنده ، نشان دهنده نوع رویکرد فعالیتی آن است)، ادعا می‌کند که در یک حمله سایبری، پمپ بنزین‌ها را در سراسر ایران فلج کرده است. این گروه در بیانیه‌هایی به زبان انگلیسی آورده است که «این حمله سایبری در پاسخ به تجاوزات جمهوری اسلامی و دست نشاندگان آن در منطقه صورت می‌گیرد.». این گروه در رشته‌توئیت دیگری در شبکه اجتماعی ایکس مدعی شده که «قبل از شروع عملیات هشدار‌هایی را به خدمات اورژانس در سراسر کشور» داده است و اطمینان خاطر دادند که بخشی از این پمپ بنزین‌ها در سراسر کشور برای سوخت‌رسانی به خدمات اورژانس به فعالیت خود ادامه خواهند داد. این گروه مدعی شده است که در غیر این صورت، «دسترسی و توانایی لازم برای مختل کردن کامل عملکرد» این جایگاه‌های سوخت را داشته است.

جزئیات حمله گنجشک درنده به سامانه سوخت کشور و ایجاد قرصت برای تشدید قاچاق گازوئیل + سلام بر وزیر مسئولیت پذیر!

گروه هکری «گنجشک درنده» پیش از این، یک حمله سایبری در تاریخ ۲۶ اکتبر سال ۲۰۲۱ میلادی (۴ آبان ۱۴۰۰) سیستم کارت‌های سهمیه دولتی برای خرید سوخت با نرخ یارانه‌ای را مختل کرده بود. این اختلال در ابتدا تمامی ۴۳۰۰ پمپ بنزین در ایران را تحت تأثیر قرار داد. در آن زمان، مصرف کنندگان یا باید قیمت آزاد را می‌پرداختند که بیش از دو برابر نرخ یارانه‌ای سوخت است، یا باید منتظر می‌بودند تا پمپ‌های بنزین دوباره به سیستم توزیع مرکزی متصل شوند. چند روز بعد از آن یعنی در تاریخ ۳۰ اکتبر، حدود ۳۲۰۰ جایگاه سوخت از ۴۳۰۰ ایستگاه مجددا به سیستم متصل شدند. ایران اسرائیل و آمریکا را مقصر این جریان دانست.

جزئیات حمله گنجشک درنده به سامانه سوخت کشور و ایجاد قرصت برای تشدید قاچاق گازوئیل + سلام بر وزیر مسئولیت پذیر!

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال بنا بر برخی اطلاعات غیر رسمی و نسبتا موثق کسب شده، اقدام به ارسال نامه‌ای محرمانه به جواد اوجی و درخواست شفاف سازی امور نمود (اتمام قرارداد متولی قبلی و ارسال نامه برای تعیین وضعیت با وجود گذشت بالغ بر یک ماه از قرارداد و سپردن کار بدست فردی که شاید کمترین صلاحیتی در این امور نداشت. سپس توجیه گری پشت توجیه گری و ارتباط دادن این حمله سایبری به استکبار جهانی و هزار کوفت و زهرمار دیگر و کتمان کردن قصور و تقصیر‌های منجر به وقوع این حادثه زشت).

جزئیات حمله گنجشک درنده به سامانه سوخت کشور و ایجاد فرصت برای تشدید قاچاق گازوئیل + سلام بر وزیر مسئولیت پذیر!

عدم پیگیری لازم توسط نهاد‌های نظارتی و امنیتی کشور خصوصا سازمان بازرسی کل کشور (احتمالا خام شده اند بر اساس توضیحات و توجیحات ارایه شده و غلو و بزرگ نمایی در شدت حادثه و کم توجهی به استفاده دشمن از غفلت نیرو‌های خودی و یا احتمالا، داشتن نفوذی در سیستم)، حادثه دوم را رقم زد. حادثه‌ای که جای دارد، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و شورای عالی امنیت ملی، با حساسیت‌های کاملا تخصصی بدان ورود نموده و مسئله را با نگاهی امنیتی -مدیریتی ، مورد واکاوی قرار دهند.

تعداد بازدید : 6
چه کسی مقصر افزایش حملات سایبری ست؟

بعد از وقوع حادثه دوم، اسدالله قلی‌زاده رئیس صنف جایگاه‌داران پمپ‌بنزین در ایران در روز دوشنبه اعلام کرد که در سامانه هوشمند برخی جایگاه‌های سوخت اختلال نرم‌افزاری بوجود آمده و متخصصان مربوطه در حال تلاش برای حل این مشکل هستند. وی خاطر نشان کرد که این اختلال برای همه جایگاه‌ها نبوده و تنها برخی از آن‌ها با این مساله مواجه شده‌اند. وی به افرادی که نیاز ضروری به بنزین ندارند توصیه کرد که طی چند ساعت آینده از مراجعه به جایگاه‌های سوخت خودداری کنند. جواد اوجی، وزیر نفت ایران هم اعلام کرد که جایگاه‌هایی که دچار اختلال شده به تدریج و بصورت دستی در حال بازگشت به چرخه ارائه خدمات هستند و تا راه اندازی مجدد جایگاه‌ها، بدون کارت سوخت سوخت‌رسانی به خودرو‌ها انجام می‌شود.

منتظر دریافت توضیحات شفاف وزارت نفت، بدور از هرگونه توجیه گری و غلو احتمالی با رویکرد اطمینان بخشی به افکار عمومی برای کاهش احتمال تکرار چنین رخداد‌های زشت و پلشتی هستیم.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برچسب ها: قاچاق گازوئیل ، حمله هکری به سامانه سوخت کشور ، عملکرد جواد اوجی در وزارت نفت ، قاچاق حامل های انرژی ، گروه هکری گنجشک درنده ، حمله سایبری ، مختل شدن جایگاه‌های سوخت سراسر کشور ، هک شدن پمپ بنزین ها ، هک شدن ایران توسط گروه هکری گنجشک درنده ، گنجشک درنده ، اسدالله قلی‌زاده ، جایگاه‌داران پمپ‌بنزین ، هک شدن جایگاه های سوخت ، دومین غافلگیری هک سامانه سوخت ، نظرات احمد قدیری درباره علل وقوع هک در وزارت نفت ، حواد اوجی ، سامانه کارت های سوخت ، مهندسی معکوس حمله هکری به سامانه سوخت ، علی فروزنده روابط عمومی وزارت نفت ، شرکت ملی پخش و پالایش ، شرکت ملی گاز ، شرکت ملی صنایع پتروشیمی ، حمله هکری به سامانه جرایم رانندگی ، طنز درخواست مردم برای حمله هکرها به سامانه جرایم رانندگی ، هشدار هکرها به اورژانس کشور قبل از حمله به سامانه سوخت ، آمار پمپ های بنزین کشور ، 4300 پمپ بنزین فعال در کشور ، نفوذی ها در وزارت نفت ، سیستم کارت‌های سهمیه دولتی ، علل هک شدن سیستم وزارت نفت
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
0
0
متاسفانه ما هنوز هم در کشورمان سیستم عامل‌های قدیمی همچنان در سازما‌های دولتی استفاده می‌شود و بدون اینکه بروز رسانی صورت بگیرد چالش‌هایی اتفاق می‌افتد. کماکان شاهد پسورد‌های ساده در برخی سیستم‌های دولتی هستیم که گروه‌های هکری از همین مسائل ساده استفاده می‌کنند و کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهند. اصلی‌ترین مشکل این است که بعد از یک حمله سایبری از آن درس نمی‌گیریم و زیرساخت‌های خود را بروز نمی‌کنیم.
درصد زیادی از مشکل به مدیریت حوزه امنیت در سازمان‌های دولتی برمی گردد و مدیران سطح بالای امنیت سایبری کشور دانش مدیریتی دارند و خود را درگیر مسائل فنی نمی‌کنند. مثلا برخی مسائل امنیتی را به شرکت‌های خصوصی برون سپاری می‌کنند که نتیجه آن این می‌شود که از حمله‌های هکری جلوگیری نمی‌کند. با وجود اینکه در آن شرکت‌ها نیروی متخصص هم وجود دارد، اما با عدم بروز رسانی زیرساخت مشکل اصلی باقی می‌ماند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
0
0
یعنی بعد از اختلال در 60 درصد جایگاه های عرضه سوخت در کشور، اگر رئیس جمهور به وزیر نفت دستور نمی داد که موضوع را بررسی و مشکل را رفع کند، آیا وزارت نفت این کار را نمی کرد و اختلال در جایگاه ها همچنان باقی می ماند تا دستور رئیس جمهور برسد؟

آیا واقعاً شأن جایگاه ریاست جمهوری صدور دستور درباره واضحات و مسلّمات و سپس رسانه ای کردن آن است؟ وظیفه دولت و رئیس آن، تدبیر برای جلوگیری از این قبیل رویدادهاست نه نامه دادن های این چنینی به همدیگر که حتی حکم نوشداروی بعد مرگ سهراب هم ندارد!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین