پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۹۹۴
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
از حدود ۳ سال پیش طرح تربیت مدیران ارشد دولتی با عاملیت نئولیبرال‌های ‎حلقه نیاوران در دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه شریف کلید خورده. در راستای همین طرح ‎حلقه نیاوران بود که نوبخت معاون رئیس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی از تامین منابع لازم برای جذب ۲۰۰۰ مشاور جوان در دولت برای تحویل گرفتن پست‌های مدیریتی در آینده خبر داده بود.دکتر ‎علینقی مشایخی سر تیم نئولیبرال‌های ‎حلقه نیاوران با همراهی اجرایی و عملی مسعود نیلی، غنی نژاد، طبیبیان و... که مهمترین مشاوران اقتصادی دولت اعتدال راتشکیل میدهند تربیت این سوگلی‌های جوان را برای پیگیری بلندمدت ایده‌های نئولیبرالی و ‎بازار آزاد در بدنه دولت برعهده دارند.

شعار سال: از حدود ۳ سال پیش طرح تربیت مدیران ارشد دولتی با عاملیت نئولیبرال‌های ‎حلقه نیاوران در دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه شریف کلید خورده.

حلقه نیاوران چگونه در حال تسخیر رسته‌های مدیریتی در کشور است؟
در راستای همین طرح ‎حلقه نیاوران بود که نوبخت معاون رئیس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی از تامین منابع لازم برای جذب ۲۰۰۰ مشاور جوان در دولت برای تحویل گرفتن پست‌های مدیریتی در آینده خبر داده بود.

دکتر ‎علینقی مشایخی سر تیم نئولیبرال‌های ‎حلقه نیاوران با همراهی اجرایی و عملی مسعود نیلی، غنی نژاد، طبیبیان و... که مهمترین مشاوران اقتصادی دولت اعتدال راتشکیل میدهند تربیت این سوگلی‌های جوان را برای پیگیری بلندمدت ایده‌های نئولیبرالی و ‎بازار آزاد در بدنه دولت برعهده دارند.

مقاله ‎اباذری در افشای تاریخچه و سیاست‌های آموزشی حلقه نیاوران و تاثیراتش در گسترش اقتصاد بازار آزاد در چند دهه اخیر در ایران خواندنی است.


به دلیل باندی عمل کردن این تیم و عدم شفافیت از کم و کیف اجرای این طرح و تعداد مدیران تزریق شده به بدنه مدیریتی دولت اطلاعات کاملی در دست نیست، اما انتساب‌های اخیر چند سوگلی در پست‌های ارشد وزارت نفت نشان داد طرح با جدیت در حال پیگیری است. مثلا:


تاکنون فقط ۶ نفر از شاگردان سوگلی ‎علینقی مشایخی و ‎حلقه نیاوران در وزارت نفت پست‌های ارشد را کسب کرده اند ‎علی اکبر پور ابراهیم یکی از این سوگلی هاست که در شرایط وخیم تحریمی پیش رو بدون تجربه کاری به مدیریت شرکت استراتژیک نیکو (بازوی بین المللی شرکت ملی نفت ایران) منصوب شده است.

‏شرکت نیکو در شرایط تحریم کشور را ازپرتگاه‌های خطرناک نجات داده، ولی درشرایط خطیر امروز که ‎زنگنه تصمیم گرفته یکی از شاگردان ‎حلقه نیاوران را راهی آن کند از دو حالت خارج نیست: یا قرار نیست آماده تشدید تحریم‌ها شویم و دنبال خودتحریمی هستیم یا این سوگلی‌ها پشت پرده هدایت می‌شوند.

علیرضا صادق آبادی از دیگر سوگلی‌های تزریق شده حلقه طرفداران بازار آزاد در ایران و دولت روحانی موسوم به ‎مکتب نیاوران به وزارت نفت است. او که رشته مکانیک خوانده است اینک توسط زنگنه به مدیرعاملی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی منصوب شده است.

یکی دیگر ازین سوگلی‌ها آیدین ختلان جوان ۳۶ ساله‌ای که بدون یک روز سابقه حضور در صنعت نفت و با تخصص فعالیت‌های تونل سازی و امور معدنی ناگهان میرزا بنویس زنگنه شده و حضور دائمش در حساس‌ترین ملاقات‌های زنگنه همیشه سوژه دوربین‌ها بوده.

از دیگر سوگلی‌های ‎حلقه نیاوران و ‎زنگنه در وزارت نفت محمد مصطفوی است که او نیز مانند صادق آبادی، ختلان و پورابراهیم با مدرکی غیر مرتبط با نفت در عنفوان جوانی جای علی کار را در مدیریت سرمایه گذاری و کسب و کار وزرات نفت گرفت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبلاگ سایه، تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷، کدخبر:۱۲۴۷، saysan.blogfa.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین