پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۰۳۴
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
محمودوند عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست داخلی مجلس درخصوص وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم گفت: در دین اسلام به این مهم اشاره شده است که فقر وقتی از دری وارد می‌شود ایمان هم از در دیگری خارج می‌شود. قطعا مشکلات اقتصادی بیشترین آسیب را به ما وارد کرده است. امروز چیزی که فراتر از موضوع بحران‌های جاری است بحث نفوذ بی‌امان سرویس‌های امنیتی با همان گروه‌های خارجی و جریان داخلی در داخل دولت و برخی نهاد‌ها است. مردم باید بدانند که اگر خدایی نکرده کشور از نظر امنیتی آسیب ببیند، بیشترین آسیب متوجه مردم ایران است.

شعار سال: از اعتراضات دی ماه ۹۶ تا آبان ماه ۹۸ که علت اقتصادی داشتند و حتی در اعتراضات شهریور ماه سال گذشته هم علاوه بر اعتراض به برخورد‌های یک سویه در موضوع حجاب برخی هم شعار‌های را درباره حل مشکلات اقتصادی مطرح می‌کردند، بار‌ها جامعه‌شناسان نسبت به برخورد‌های سلبی در موضوعات اجتماعی مانند حجاب و وضعیت معیشتی که می‌تواند جرقه اعتراضات بعدی را بزند، هشدار داده و می‌دهند.

با بحران نفوذ سرویس‌های جاسوسی مواجه هستیم+ مدیران این دولت متخصص نیستند


مرتضی محمودوند، نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس درباره تاثیر مشکلات اقتصادی و عملکرد دولت در بروز اعتراضات به دیده‌بان ایران گفت: «در دین اسلام به این مهم اشاره شده است که فقر وقتی از دری وارد می‌شود ایمان هم از در دیگری خارج می‌شود. قطعا مشکلات اقتصادی بیشترین آسیب را به ما وارد کرده است. اینکه ما در مجلس این همه بر سر دولت داد می‌زنیم به خاطر همین حساسیت‌هاست.»

وی ادامه داد: «امیدواریم کسانی که بر کار اجرایی و معیشتی مسلط هستند روی کار بیایند تا بیش از این آسیب نبینیم. باید کسانی پای کار بیایند که به تعبیر عامیانه این کاره باشند یعنی کسانی مدیریت را در دست گیرند که کار اجرایی کرده باشند و سابقه‌شان نشان دهد که می‌توانند ما را از بحران و مشکلات عدیده اقتصادی نجات دهند. عزیزانی که دارند کار می‌کنند دلسوز هستند، ولی تخصص و تجربه است که می‌تواند یک مدیر را موفق کند یا برعکس

محمودوند با اشاره به اعتراضات سال گذشته گفت: «در ماجرای مهسا امینی دو گروه متفاوت داریم؛ یک بحث جریان معاند داخلی و یکی هم معاند خارجی که هدایت شده از سوی سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور‌های حریف هستند. امروز باید مراقب جریان رسانه و فضای مجازی باشیم. اگر تاریخ گذشته در ماجرای مهسا امینی را مرور کنیم، از رهبری مقام بالاتری نداریم که مهسا امینی را یک دختر مظلوم معرفی کرد و بر پیگیری‌های قانونی برای این پرونده دستور دادند و تاکید کردند.»

با بحران نفوذ سرویس‌های جاسوسی مواجه هستیم+ مدیران این دولت متخصص نیستند

با بحران نفوذ روبرو هستیم

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: «امروز چیزی که فراتر از موضوع بحران‌های جاری است بحث نفوذ بی‌امان سرویس‌های امنیتی در همان گروه‌های خارجی و جریان داخلی در داخل دولت و برخی نهاد‌ها است. متاسفانه برخی نهاد‌ها دولتی و جریان‌ها به دلیل نفوذ آسیب پذیر شده اند. از سوی دیگر باید مواظب باشیم به کشور آسیبی نرسد چراکه اگر امنیت پایدار نداشته باشیم، جریان سلفی و تکفیری که می‌گویند جان، مال و ناموس شیعیان بر ما حلال و مباح است، در اوج بحران می‌توانند بیشترین آسیب را بر ما وارد کنند.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دیدبان ایران، تاریخ انتشار:۵ مهر ۱۴۰۲، کدخبر: ۱۶۵۱۶۱، www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین