پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۵۶۳
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱
ضعف استانداردهای تعریف شده برای تاسیس باغ وحش و باغ های پرندگان، ضعف نظارت ها در روند فعالیت این مجموعه ها ، کم توجهی به گزارشات مردمی دریافتی در خصوص مصادیق حیوان آزاری ، عدم حمایت کافی از شرکت ها و موسسات تاسیس کننده باغ وحش و مواردی همانند دست به دست هم داده و بجای باغ وحش و باغ پرندگان، مجتمع حیوان آزاری را ایجاد نموده است. معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع‌زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: با توجه به بازبینی استانداردهای باغ‌وحش‌ها، یک باغ وحش پلمب شده و ۲ باغ‌وحش هم در حال جمع‌آوری است. ۱۸ واحد باغ پرندگان در کشور وجود دارد که از این تعداد ۴ واحد در حال جمع آوری و تعطیلی است و ۱۴ واحد هم فعال است.

شعارسال: حسن اکبری گفت: ۲۵ باغ وحش در کشور وجود دارد؛ هر چند ایرادات زیادی بر آنها داریم و همواره مشکلاتی دارند اما به هر حال مکان هایی برای حفظ ذخایر ژنی حیات وحش هستند که باید ساماندهی شوند بر این اساس سال گذشته جلساتی دراین باره برگزار کردیم و بر این اساس تمام باغ وحش ها رتبه بندی شدند.

جمع آوری ۲ باغ‌وحش و ۴ باغ پرندگان در استان های مختلف

وی اظهارداشت: امیدواریم این رتبه بندی ها منجر به این شود که باغ وحش ها به سمت استاندارد شدن پیش روند و به مراکزی تبدیل شوند که هم کار اقتصادی و هم تفریحی انجام دهند و هم در کنار آن به حفاظت از حیات وحش کمک کنند.

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع‌زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: همچنین ۱۸ واحد باغ پرندگان در کشور وجود دارد که از این تعداد ۴ واحد در حال جمع آوری و تعطیلی است و ۱۴ واحد هم فعال است.

جمع آوری ۲ باغ‌وحش و ۴ باغ پرندگان در استان های مختلف

*۲ باغ‌وحش و ۴ باغ پرندگان جمع‌آوری می‌شود

وی درباره علت تعطیلی این مراکز گفت: وقتی که باغ وحش ها رتبه بندی شدند باید بتوانند خودشان را با استانداردهای تعریف شده هماهنگ کنند، از این رو برخی از این مراکز نتوانستند خود را با این استانداردها تطبیق دهند بنابراین برخی یا به علت اخطارهای سازمان حفاظت محیط زیست و برخی هم به علت یک سری مسائل خودشان، ترجیح دادند که تعطیل شوند.

جمع آوری ۲ باغ‌وحش و ۴ باغ پرندگان در استان های مختلف

اکبری درباره سرنوشت گونه های باغ وحش ها و مراکز نگهداری حیوانات اظهار داشت: برخی از گونه ها ممکن است امانت باشند که در این صورت به صاحبان اصلی پس داده می شوند و سایر حیوانات نیز با هماهنگی با نهادهای مرتبط به واحدهای دیگر فروخته می شوند.

وی گفت: علاوه بر باغ وحش ها و باغ پرندگان ، ۳۴ مرکز نگهداری حیوانات نیز در کشور فعال است که بیشتر شامل مراکزی هستند که در پارک های داخل شهرها نگهداری می شوند و از ابتدا مجوزشان باغ وحش یا باغ پرندگان نبوده و اما برای اینکه ساماندهی و مدیریت شوند در قالب مراکز نگهداری آنها را رصد می کنیم.

جمع آوری ۲ باغ‌وحش و ۴ باغ پرندگان در استان های مختلف

اکبری اظهار داشت: با توجه به ساماندهی باغ وحش ها و این مراکز از سال گذشته موظف شدند تا در سامانه جامع محیط زیست ثبت نام کنند تا بتوانیم آنها را به خوبی رصد کنیم تا نظارت بهتری بر روی این مراکز داشته باشیم.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین