پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۰۸۲
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۲
پیرو ادعای انعکاس تصویر شهروندان رد شده از زیر دوربین هایی خاص در راه آهن و فرودگاه مشهد، دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی اجتماعی با بیان اینکه نمایش چهره شهروندان، مصداق نقض حقوق شهروندی است، گفت: هیچ فرد و مقامی حق ندارد با هر بهانه ای به حقوق شهروندان تعرض کند و اقدام و رفتار فراقانونی داشته باشد، با ناقضین به حقوق مردم و مرتکبین رفتارهای فراقانونی برخورد شود. برخی از منتقدین، این رویداد را یک نمایش ساختگی برای به رخ کشیدن مثلا دستیابی به فناوری و سیستم تشخیص چهره شهروندان توسط نهادهای خاص می دانند و بدلیل کامل نبودن بانک اطلاعات هویتی ایرانیان، آن را ساختگی قلمداد کرده اند(صرفا انعکاس تصویر). گروه اندکی، این فناوری را راست پنداری نموده اند و غالب جامعه ، با رویکرد نقص حقوق شهروندی و آزادی های عمومی و حقوق اساسی و پایه ، بدان واکنش نشان داده اند.

شعارسال: «سکینه سادات پاد» دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی اجتماعی، نمایش چهره شهروندان در فرودگاه، برخی ایستگاه‌های مترو و راه آهن در مشهد را مصداق نقض حقوق شهروندی دانست و عنوان کرد: این اقدام کرامت انسانی و حریم خصوصی را نقض می‌کند و در واقع ناقض اصول ۲و ۲۵ قانون اساسی است.

نمایش چهره شهروندان، مصداق نقض حقوق شهروندی است + با ناقضین حقوق مردم برخورد شود

دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی اجتماعی با فراقانونی خواندن این اقدام خاطر نشان کرد: هیچ فرد و مقامی حق ندارد با هر بهانه‌ای به حقوق شهروندان تعرض کند و اقدام و رفتار فراقانونی داشته باشد.

نمایش چهره شهروندان، مصداق نقض حقوق شهروندی است + با ناقضین حقوق مردم برخورد شود

پاد با تاکید اینکه با ناقضین به حقوق مردم و مرتکبین رفتار‌های فراقانونی برخورد شود، بیان کرد: از استاندار محترم خراسان رضوی انتظار می‌رود به عنوان نماینده عالی دولت مردمی که حفظ کرامت شهروندان پیوست ناگسستنی تمام تصمیمات واقداماتش است به این موضوع ورود کند و با ناقضین به حقوق مردم و مرتکبین رفتار‌های فراقانونی برخورد شود.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 14آذر1402، کدخبر: 85312767، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین