پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۸۷۴
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۸
حسین انتظامی معاون وزیر پیشین ارشاد در توئیتی نوشت: «فدراسیون فوتبال اسامی همه کسانی را که به عنوان همراه، خبرنگار، دادزن یا هر عنوان دیگر به قطر اعزام شده بودند به تفکیک هزینه اعلام کند. این هزینه‌ها از محل منابع عمومی (و در نگاه اعتقادی: بیت‌المال) صورت گرفته و افکار عمومی حق دارد از آن مطلع باشد.»

شعارسال: حسین انتظامی معاون وزیر پیشین ارشاد در توئیتی خواست که اسامی کسانی که به هر عنوانی به قطر رفته‌اند منتشر شود.

معاون وزیر پیشین ارشاد: اسامی کسانی که به هر عنوانی به قطر رفته‌اند را منتشر کنید + هزینه‌ها آن‌ها از بیت‌المال صورت گرفته؛ افکار عمومی حق دارد از آن مطلع باشد

وی نوشت: «فدراسیون فوتبال اسامی همه کسانی را که به عنوان همراه، خبرنگار، دادزن یا هر عنوان دیگر به قطر اعزام شده بودند به تفکیک هزینه اعلام کند.

این هزینه‌ها از محل منابع عمومی (و در نگاه اعتقادی: بیت‌المال) صورت گرفته و افکار عمومی حق دارد از آن مطلع باشد.»

توضیحات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر:

این دومین بار است که به اسم حمایت، تشویق، اخذ گزارش خبری و غیره، شاهد اعزام گروهی عموما مجهول از نظر تعداد و شفافیت در نقش و صلاحیت ها، به کشور قطر هستیم. موضوعی که نیازمند ورود مستقیم قوه قضائیه (سازمان بازرسی کل کشور است). ما بنا بر صد‌ها دلیل مهدی تاج را فردی صاحب صلاحیت و شایسته برای فدراسیون فوتبال کشور نمی‌دانستیم و نمی‌دانیم. در دیدگاه ما، فردی حاشیه دار و دارای عملکردی غیر موثر است. اما وفق تمکین به قانون، پذیرای مدیریت قانونی ایشان بر این فدراسیون مهم هستیم.
صادق حسینی در توئیتی معنادار و بشکلی نسبتا آشکار، اقدام به انتقاد از چنین برنامه‌های غیرشفافی نموده است. امثال صادق حسینی‌ها هم کم نیستند که بر عملکرد غیرشفاف در اعزام‌ها اعتراض دارند.

معاون وزیر پیشین ارشاد: اسامی کسانی که به هر عنوانی به قطر رفته‌اند را منتشر کنید + هزینه‌ها آن‌ها از بیت‌المال صورت گرفته؛ افکار عمومی حق دارد از آن مطلع باشد


وظیفه اصحاب رسانه در چنین موقعیتی، تشدید نظارت‌ها بر حوزه‌هایی است که بر عملکرد آن نقد دارند و بر این قاعده، تقاضای شفافیت در موضوعاتی نظیر اعزام هوادار و خبرنگار به قطر (بشکل مستقیم دخیل باشند یا غیرمستقیم مهم نیست. به میزان سطح دخالت باید پاسخگو باشند)، امری بدیهی قلمداد می‌شود.

تجربه نشان داده است که ورود مستقیم رسانه با لایه کشی‌های طرف مقابل و اتلاف زمان در بروکراسی اداری و یا طفره روی از بیان کل حقیقت همراه است. بر این قاعده ضروری است که سازمان بازرسی کل کشور، فراکسیون ورزش و تربیت بدنی مجلس، نهاد‌های امنیتی و نظارتی کشور و سایر دستگاه‌های مرتبط، ورود قانونی حداکثری به این موضوع داشته تا در آینده شاهد کاهش تخلفات احتمالی باشیم.

آقای مهدی تاج، تو ادم نسبتا زرنگی هستی، امیدواریم خوب متوجه حرف ما شده باشی اخوی. به قید حیات و به مدد و اراده خداوند، تا ۱۲۰ سال هم که شده باشد، پرونده بیرون می‌کشیم. یا راه راست و خدمات رسانی صادقانه، یا حذف، انتخاب با خودت. تئوری پوتین-مدودف هم تا یک جایی جواب می‌دهد. به مرد صاحب لبخند هم سلام برسان.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت انتخاب، تاریخ انتشار: 23بهمن1402، کدخبر: 763878، www.entekhab.ir/سایر منابع

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین