پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۲۳
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
یک متخصص زنان و زایمان گفت: 50 درصد از مادران مبتلا به ایدز نوزادانشان به این ویروس مبتلا می شوند.

شعارسال: مینا مدرسی متخصص زنان و زایمان، با اشاره به علائم بیماری ایدز گفت: مواردی مانند گرفتگی و درد شکم، تب، سردرد، کاهش وزن، اسهال و استفراغ، عفونت باکتریال و ریه، کهیر پوست، عدم تمرکز، زخم دهان و ایجاد مشکلات ذهنی از علایم ابتلا به ایدز است.

وی با بیان اینکه سیستم ایمنی فرد مبتلا به ایدز رو به کاهش است، اظهار داشت: جوانان ۲۳ الی ۳۰ سال در معرض خطر ابتلا به ویروس HIV هستند.

این متخصص زنان وزایمان با اشاره به انتقال ویروس ایدز در دوران بارداری از مادر به جنین تصریح کرد: طبق آمار از هر ۲ مادر مبتلا به ایدز یک نفر نوزاد آلوده به این ویروس را به دنیا می آورد.

وی با بیان اینکه ویروس ایدز تا ۱۸ هفتگی جنین قابل تشخیص نیست، تاکید کرد: مادران مبتلا به ایدز قبل از دوران بارداری برای جلوگیری از انتقال این ویروس به جنین جهت درمان به متخصص مراجعه کنند.

مدرسی اظهار داشت: نوزادان مبتلا به ایدز به دلیل اینکه رشد ویروس HIV در بدن آنان سریع و تند است در معرض خطر قرار دارند اما اگر بیماری مادر تا قبل از بارداری یا دوران حاملگی تشخیص داده شود، نوزاد تحت درمان و مراقبت قرار می گیرد.

وی درباره کاهش علائم بیماری ایدز در دوران بارداری بیان کرد: عواملی مانند تغذیه مناسب مادر، رعایت بهداشت فردی، بعد از ۴ ماه اول حاملگی مصرف داروی ضد ایدز، اجتناب از شیردهی، استراحت و خواب کافی، مراجعه به مشاوره و مصرف مکمل ها از انتقال ویروس ایدز در دوران بارداری و پس از آن از مادر به جنین جلوگیری می کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 12آذر1395، کدخبر: 5881323: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین