پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: از هر تلاشی برای کاستن از رنج مردم سوریه استقبال می کنیم!

شعارسال: به نقل از تلویزیون ای پی تی ان، مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه در این وزارتخانه درباره برگزاری گفتگوی روسها با مخالفان دولت سوریه مدعی شد، آمریکا از هر تلاشی برای کاستن رنج مردم سوریه و بخصوص شهر حلب استقبال می کند.

تونر ضمن تبریک به پادشاه جدید تایلند و آرزوی موفقیت برای وی گفت پدر وی یکی از بهترین دوستان آمریکا بود. آمریکا و تایلند در کنار هم روابطی گسترده و چند وجهی دارند و به دنبال تعمیق این روابط و تقویت پیوندها بین دو کشور هستند.

وی درباره روز جهانی ایدز، با اشاره به سرمایه گذاری های گسترده آمریکا در مبارزه با ایدز که از حمایت هر دو حزب برخوردار است گفت ما در حال حرکت به سوی اولین نسل بدون ایدز در بیش از سی سال هستیم. در حال حاضر یازده و نیم میلیون نفر داروهای مبارزه با ایدز را دریافت می کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره موضع چین در قبال قطعنامه اخیر تصویب شده درباره کره شمالی گفت: من منظور چین را در خصوص مبادلات عادی با کره شمالی نمی دانم ولی قطعنامه ای که دیروز تصویب شد در خصوص تحریم هایی که اعمال می شوند روشن است و درآمدهای ارزی کره شمالی را هدف قرار داده است و تحریم هایی را علیه صادرات مس و زغال سنگ و آثار تاریخی اعمال می کند. همچنین فلزات غیر آهنی مثل مس، نیکل، نقره و زینک را نیز در برمی گیرد.

تونر تصریح کرد: این تحریم ها به صورتی هدفمند سران کره شمالی را هدف قرار می دهد و منظور آسیب رساندن به مردم کره شمالی نیست. هدف ما نیز تغییر در رفتار کره شمالی است و البته شکی نیست که این تغییر یک شبه صورت نمی گیرد ولی روشن است که جهانیان با یک صدا نگرانی خود را درباره اقدامات تحریک کننده کره شمالی بیان کرده اند.

البته از همه اعضای سازمان ملل نیز انتظار می رود قطعنامه های شورای امنیت و تحریم ها را با حسن نیت اجرا کنند، زیرا اجرای تحریم ها بسیار اهمیت دارند و بدون اجرای تحریم ها، قطعنامه ها دیگر بی اعتبار خواهند بود.

تونر درباره برگزاری برخی گفتگوها بین روسیه و مخالفان دولت اسد گفت: ما گزارش هایی درباره این دست گفتگوها ها داشتیم. در رابطه با واکنش آمریکا می توانم این را بگویم که ما از هرگونه تلاش صادقانه برای کاستن از رنجهای مردم سوریه، بخصوص در حلب که در ماه های اخیر بسیار رنج کشیده اند، استقبال می کنیم.

ما نیز به نوبه خود همچنان به تعامل با ترک ها، روسها، سعودی ها، قطری ها، متحدان اروپایی و مخالفان دولت در سوریه ادامه می دهیم و جان کری فردا در رم با لاوروف دیدار می کند. وی همچنین با دمیستورا، فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل و دیگر شرکای اروپایی دیدار می کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار خبر 12 آذر 1395، کدمطلب: 5881059 ،www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پوتین
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
0
0
مصلحت شیطان بزرگ در کوتاه مدت ایجاب می کند که این کار را انجام دهد. این هم نوعی گوش مالی عربستان حامی داعش است که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داشت از کلینتون حمایت می کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین